Gå til innhold
Arkivverket

[#32770] Borghild Amanda Johansen, Harald Heggestad Brår i Vestfold


Gjest karin olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest karin olsen

Borghild var gift 2.g. med harald heggestad og 1.g. med arne kr. olsen. Ønsker vite mer om Borghild Amanda, hvem var hennes foreldre. Har vært i kontakt med kirkevergen. Alt jeg vet er at hun ble født i Horten 04.06.1904Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det blir litt vanskelig å finne folk født etter 1900 folketelling ved søk på nettet, før nye kirkebøker blir lagt ut.Jeg fant et ektepar her med rett etternavn og der moren heter Amanda.Vet jo ikke om de kan være foreldre også til Borghild f. 1904.LenkeHåper du kan få hjelp av noen med tilgang til kirkebøker fra Horten.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karin olsen

Heisann takker for svar. Tror hun muligens kan være i et annet trofellesskap... Har nemlig hatt kontakt med prestekontoret. Noen ideer på hvor jeg bør lete? Kan jo alltids ta en tur i vestfoldrommet i tønsberg,men ville prøve meg her først...Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Når og hvor giftet hun seg? Når og hvor ble eventuelle barn født? Når og hvor døde hun? Prestekontoret og Folkeregisteret i siste bostedskommune burde ha opplysninger. En runde i Vestfoldrommet på Vestfold Fylkesbibliotek hjelper deg nok ikke mye med det uklare utgangspunktet du har presentert her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Kan det være verdt et forsøk å se i evt. kirkebøker for Tønsberg, Åsgårdstrand, Sem og Ramnes? Selv om hun kan være født i Horten, så kan hun likevel være døpt i en nabokommune.Er Borghild en nær slektning av deg? Hvis hun er det, så er det fint å nevne det overfor kirkekontoret og folkeregr. hvis du allerede ikke har nevnt det.Hvis det er skifte etter henne, se hva som evt. står der. Hvis ikke det er gjort. Og da er det å ta kontakt med nærmeste skifterett til Ramnes.Kanskje hun ikkes tår i kirkeboka, fordi hun er evt. dissenter?Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Olsen

Re prestekontor er kontaktet,men det eneste de kunne si er at hun er hortensjente men at hun ikke står i kirkebøkene, de sjekket dødboka. Hun er min manns farmor.Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei igjen!Dødboka (kirkeboka) er ikke det samme som skifte. Presiserer det for sikkerhets skyld.Når du har dødstidspunktet 4/12-1979, så kan det være verdt å se om det fins dødsannonse på henne i lokalavis og Aftenposten rundt 4/12-79 hvor det blir kunngjort evt. begravelse. Og evt. lese hva som står der.Mvh. Kristin S. AasenMvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddne johansen

Hallo! Borghild Amanda Heggestad døde 04/12 1979,og er gravlagt 10/12 1979 på Ramnes kirkegård,(nå Re kommune).For å finne mer bør du komme til Vestfold Slektssenter, på Nauen gård. Åpent onsdag,torsdag og lørdag.Mvh. Oddne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Olsen

Tusen tusen takk for all hjelp. Skal prøve ta en tur til Nauen om ikke for lenge, men får bli etter bryllupet. Vi gifter oss nemlig imorgen, da kan jeg bruke navnet Olsen med rette...har bare 'prøvd ' det ut et par dager...he he Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.