Gå til innhold
Arkivverket

[#32773] forældre til hans jørgen stabel


Gjest ronald johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest ronald johansen

jeg søger oplysninger om slægtninge tilsømand :hans jørgen stabel. han blev gift iNøtterøy kirke 31.08.1861, og hade en datterAndrea ,født i 1861.han bode i tønsberg i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved søk på Stabel på Fam.Search finner jeg mange med det etternavnet flere steder i Vestfold.Legger en lenke til en dame med samme etternavn som aldersmessing kunne være en søster av Hans Jørgen Stabel.LenkeHar ikke funnet Hans Jørgen f. ca 1828 i Tønsberg.Håper at noen med tilgang til kirkbøker herfra kan hjelpe deg med oppslag.Lykke til med letingen.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1801 folketellingen finner jeg ingen Stabelfamilie i Tønsberg eller i Vestfold.Nærmeste Stabel familie finner jeg på Kongsberg tilknyttet gruvevirksomheten der.Legger lenke til en familie:LenkeDisse trenger ikke ha noen tilknytning til din Hans Jørgen, men muligens et sted å lete etter opphavet.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her tror jeg at jeg likevel fant svar på ditt spørsmål om hvem som var Hans Jørgen Stabels foreldre:På Dis treff fant jeg følgende opplysninger sendt inn av medlem av DIS Norge.Hans Jørgen Stabel , f. 1831 Tønsberg , foreldre :Jørgen Sigvardsen Stabel og Andrea Hansdatter f. 1802 Stokke, Vestfold g. 1831 Hans Jørgen var oppgitt g. 1. g. med Anne Maria Kristoffersen , Nøtterøy, Vestfold og 2.g. med Andrea Andersdatter Foyen f. 1828 , Nøtterøy, Vestfold.( samme som jeg la lenke til i 1865 folketellingen)Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Hei. Du har kanskje dette fra før, men jeg legger inn litt fra Nøtterøy bygdebokAnders Olsen 1810-39, eneste søn efter forrige bruker og født 1786. Seilte som skipper og greide sig godt. Da han døde 1839, viser skiftet over 1300 spd. i arvesum. Jordveien som takseres for 700 spd., var blit øket med et stykke av bruk 1, indkjøpt 1836. Anders eide ogsaa jagten Olava, værd 230 spd., og halvten i jagten Strandvagten, 145 spd. - Hustruen Anne Dortea Jansdatter (se bruk 1), født 1790, overlevde ham helt til 1866. Barn (familjenavn Føyn og Føyen): 1. Ola Andersen, se nedenfor. 2. Berte Lovise, f. 1812, egtet 36 Elling Bondesen fra Nes paa Bytangen, bodde paa Bjørnebu. 3. Jakob, f. 1814, egtet 37 Berte Sørine Tomasdatter fra Søndre Føien; kom til at eie jord baade paa Søndre og Nordre Føien. 4. Kristian Adolf, f. 1827, blev skipper; gift m. Anne D. Larsdatter Mørch; bodde en tid paa hjemgaarden, flyttet til Husø. 5. Andrea, f. 1828, egtet 63 matros Hans Jørgensen Stabel fra Tønsberg. 6. Anders Anton, f. 1831, blev skipper, egtet 57 Andriane Andersdatter Mellem-Smidsrød (han døde ung, se Smidsrød).Mvh. Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.