Gå til innhold
Arkivverket

[#32795] Else Marie Johnsdtr. og Gunder Rasmussen Tønsager Eidsvoll

Gjest Trond Torstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Torstensen

I ft 1865 for Ejdsvold finner jeg min tippoldefar Gudmund Rasmussen (f. 1810-11 på Eidsvoll)som person nr 1737. Han er da enke. Jeg lurer på om Else Marie Johnsdtr. notert under Døde i Eidsvoll 1815-1865 med død meldtdato 19.9.1864 kan være hans kone. Riktignok er pårørende etter Else Marie oppført som Gunder Rasmussen, 53 1/3 år, altså f. ca 1810-11. Noen som har andre kilder og som kan avkrefte/bekrefte eller hjelpe videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjartan Brastad

Gudmund Rasmussen Tønsagerbråten, f. ca 1811 var gift med Else Marie Jonsdatter, f. ca 1818. De hadde barna Bernt Rangdorf (1841 - 1932), Maren Jonette (1843 - 1924), Karl Edvard (1845 - 1847), Caroline (1847 - ?), Edvard (1850 - ?) og Birgitte Martine (1855 - ?). Karoline, Edvard og Birgitte Martine bosatte seg i Oslo og har etterslekt. Min svigerfar på 95 er sønnesønn til Edvard. Kjartan B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjartan Brastad

Jeg prøver å få oversikt over min svigerfars slekt. Han er som før sagt etterkommer etter Edvard Gudmundsen Braaten (Tønsagerbråten), noe som du også ser ut til å være. Det ser ut til å være en generasjon forskjell mellom han og deg, og dere stammer trolig fra ulike etterkommere fra Gudmund og Else Marie. Jeg er interessert i å få vite mer om din slektsgren og gir gjerne det jeg har av opplysninger tilbake. Min mailadresse er pekjbras@online.no. Kjartan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.