Gå til innhold
Arkivverket

[#32802] Gate/veinavn i Bergen 1920

Gjest Øystein Knoph
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Knoph

I Adressebok for Bergen 1920 finner jeg noen aner med adresse Gudmunsens hus, Kronstadbk. og noen med adresse Schreudersv. 8. Disse adressene finner jeg ikke i dagens Bergen, er det mulig å finne ut hvor disse adresser er idag? Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Arne Danielsen

Kan ikke ser disse adressene i Bergen Byleksikon. Men jeg vil anbefale deg å søke bistand hos John I. Monsen på Plan- og miljøetaten, Faggruppen Geodata i Bergen kommune. Telefon: 55 56 65 40 E- post: john.monsen@bergen.kommune.no Jeg fikk selv god hjelp der i fjor. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Årstad kom inn i Bergen ved årsskiftet 1915/1916, og i en del år etter dette brukte man betegnelser som 'Gudmundsens hus' i stedet for eller parallelt med gateadresser.Schreudersvei gikk i vestlig retning fra Søndre Møhlenprisvei 33.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Knoph

Hjertelig takk for svar. Sendte en mail til John Monsen men fikk melding om at den var slettet ulest. Har imidlertid kommet til at Valdemar Gudmunsen i Gudmunsens hus i Kronstadbk. i 1920 er det samme (samme beboer) som Kronstadveien 13 i 1922. Tok en åstedsbefaring i formiddag og fant huset i det bratte partiet nordvest i Kronstadveien. Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Arne Danielsen

Du kan jo prøve telefonnr. 55566540 til John I. Monsen på Plan- og miljøetaten. Det er i alle fall rett ! Jeg ringte der senest i går. Se ellers generell informasjon om Faggruppen Geodata i Bergen kommune og orientering om adresser i Bergen på : Lenke Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.