Gå til innhold
Arkivverket

[#32807] Ingebrigt OlaI Ottesen Lunnøy (Lundøy) utv. til USA 2. apr. 1891?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Fra øyen Lunnøy eller Lundøy i Austevoll var det mange som utvandret til USA. Alle som drog der ifra var i slekt med hverandre, og jeg tror de aller fleste drog først til Minnesota (Adams, Mower county?).Kanskje også Ingebrigt Olai drog dit. Jeg har fått info om at Ingebrigt tok navnet Albert O. Lunde da han kom til USA. Her drar han til USA LenkeJeg vet at der skal være noen av etterkommerne til Albert O. som har vert i kontakt med noen på Digitalarkivet/debattforum e.l. for om mulig å finne tilbake til hvor Albert kom fra.Håper på denne måten å finne/få info om Albert O. Lunde og hans etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Aarland

Jeg har fått følgende info om han som siden kalte seg for Albert O Lunde.Albert var en jernbanearbeider og bygde jernbanebroer i USA.Albert ble født på Lundøy i Austevoll/Sund den 21. feb. 1873 under navnet Ingebrigt Olai Lundøy (Lunnøy/Lundøen). Da han kom til USA var det vanskelig å bruke navnet Ingebrigt og han kalte seg for Albert. Albert ble gift med Anna f. Viste. Anna døde 23. feb. 1940 og Albert døde 15. aug. 1963.De fikk barna:Everett T. Lunde født i mai 1911 (Minnesota?) Oscar Lunde f. 8. feb. 1906 - mars 1980. Bodde i San Diego Kenneth Eugene Lunde f. 21. sept- 1914 - 19. juni 1990 (Minnesota) Francis Anderson f. 3. feb. 1908 - 4. nov. 1990. Etter det jeg har forstått så bodde også Francis i San Diego, men har trolig dødd i Illenois?Jeg vet litt om Everett, men for tiden prøver jeg å finne ut noe om Francis. Er det mulig å finne informasjon om henne om hun hadde barn. Jeg har fått info fra FT for 1910, 1920 og 1930, men vet ingenting om hvem hun ble gift meg og om hun hadde barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.