Gå til innhold
Arkivverket

[#33295] ADVARSEL Ancestry.com

Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellef Ellefsen

Montro om amerikansk netthandel er regulert ved noen lover eller forskrifter? Amerikanske 'lover' og 'forskrifter'?Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Edle Nyborg-Christensen.

Jeg hadde ett slikt abonnement hos Ancestry.com. Jeg betalte men meldte fra etter kort tid på e-mail at jeg ikke lenger ville ha abonnement, som var gratis. Jeg fikk alle pengene refundert inn på mitt kreditkort. Det var ingen problemer i det hele tatt. Det virker som flere har hatt forskjellige opplevelser rundt dette. Men som sagt jeg fikk hvert øre igjen. Med hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Jeg har vært abbonent en stund, men da jeg ville avslutte dette fikk jeg problemer. Det var ikke så enkelt å få avsluttet abbonementet.Men etter å ha gitt utrykk for stor frustrasjon, over flere mailer, har jeg endelig fått avsluttet mitt abbonement. Men det tok lang tid, og jeg ble belastet to ganger etter at jeg sa opp abbonementet første gang. Jeg er nå i gang med å prøve å få refundert det jeg mener å ha beltalt for mye. Men det kan vel ta sin tid, om jeg får noe i det hele tatt. Jeg er ikke imponert over seriøsiteten til Ancestry.com. Til andre som vurderer abbonement: 'Vær forsiktig'.vennlig hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest knut fasting

Nå har jeg sendt epost til Ancestry.com nesten daglig, men får et automatisk svar fra dem om 'lost password'.Jeg gjentar min advarse: LIGG UNNA !; o[ knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg har forska aktivt på utvandring i over 30 år og har nytta ancestry.com i fleire år. Eg er svært nøgd med tilbodet og har ALDRI hatt noko vesentleg å klaga over. Dette er ein svært billeg måte å finna verdifulle opplysningar på, når eg tenkjer attende på alle dei timane som eg har sete på amerikanske lesesalar for å studera t.d. folketeljingar. Stadig er det noko eg ønskjer å sjå etter eller kontrollera, og det førekjem at eg nyttar ancestry.com opptil fleire timar om dagen, so om eg skulle ''liggja unna'', so ville eg følt meg som ein straffange i isolat utan høve til å gjera noko som helst! Det hadde vore nesten like ille som å vera utan Digitalarkivet!!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Knut - fulgte du 'oppskriften' du fikk når du bestilte ditt prøveabo? Ringte du?Jeg er helt enig med deg, Lars. Jeg har aldri hatt problemer med Ancestry, og så mange som abonnerer verden over, så må det selvsagt være noen som har problemer.Dersom man følger oppskriften for å avbestille, slik som det står i eposter osv, så bør dette være en smal sak. Dette gjelder også disse gratis prøveabonnementene, man må aktivt avbestille selv. Det står i informasjonen man mottar.Jeg synes det er feil å si 'hold deg unna Ancestry' - det som er viktig å få fram er:Les nøye informasjonen du får når du ber om dette gratis abonnementet!!!!Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Rønold Bråthen

Har aldri selv benyttet Ancestry.com, men på grunnlag av den informasjonen som har kommet fram her ved bestilling av et prøveabonnement, ser jeg ikke store forskjellen mellom Ancestry og de fleste andre tjenester man kan abonnere på.Kan nevne i 'fleng': magasiner, avis, internettabonnement, bokklubb... Har du et prøveabonnement i bokklubbene, må du selv melde i fra om du ikke skal ha en bok, eller om du vil melde deg ut. Glemmer du dette, må du pent betale for bok/bøkene du blir tilsendt. Tegner du et prøveabonnement på en avis, må du selv melde fra hvsi du ikke ønsker den lenger. Når det gjelder et internettabonnement, kan til og med vilkårene forandres i løpet av abonnementstiden så lenge den offentliggjøres på hjemmesidene og i riksdekkende aviser...Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Har heller ikke hatt problemer med Ancestry, fikk avsluttet uten problem. Men hvis man har problem tror jeg også det bare er å ta en telefon til banken og gi beskjed om at trekk fra Ancestry ikke lenger skal godtas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Sikkert ikke, men det er ikke mulig å få kontakt annet enn med de automatiske svar-rutinene.Med dagens internett-teknologi kan det da ikke være påkrevet at man skal måtte ringe til USA for å få respons ?Jeg advarer fremdeles mot å oppgi kredittkortnummer til slike aktører som Ancestry.com; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Så lenge man bestiller dette gratis prøveabonnementet fra Ancestry, og man velger å legge inn sitt kredittkortnr. så har man ikke noe å klage på. Da bør man heller velge å lese den informasjon man får for å avabonnere.Man bør heller be folk om å lese nøye, evt. få dem til å få andre som er gode i engelsk, til å hjelpe seg til å lese den infoen som blir gitt. Det er ingen hemmelighet at det skal avbestilles aktivt, så det er ens eget ansvar.Jeg har aldri hatt problemer med Ancestry på de 4-5 årene jeg har vært abonnent, og jeg har ringt ancestry mange ganger. Men - jeg husker også at det er tidsforskjell mellom Norge og USA, og at det finnes noen e-post adresser som kun er en auto-adresse.Prøv å ringe - men finn ut når de er våkne i USA først! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

På tross av Laila sin sterke advaresel i sin tid mot å abbonere på Ancestry så valgte jeg omsider å abbonere. Til dags dato har jeg absolutt ingen ting å klage på. Jeg har til og med opplevd at når jeg har søkt etter bestemte personer uten å finne dem så har jeg et par dager etterpå fårr mail om at den personen finnes der og der. Det kaller jeg for god service.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Så fint at dere som bruker Ancestry.com er fornøyde.Mitt poeng er at jeg IKKE vil bruke tjenesten, men det syens komplett umulig å få kontakt med firmaet, så derfor:HOLD DERE UNNA !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Jeg vil bare kommentere til Birgers innlegg - jeg har aldri advart i mot å abonnere - jeg har bare alltid sagt, les nøye betingelsene!Og ja - jeg er fornøyd med mitt abonnement - og det er hundrevis av andre i Norge som også er glade for at jeg er fornøyd med mitt abonnement.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Til Knut. Jeg har lykkes i å få avsluttet mitt abbonnement i ancestry.com. Jeg skrev mail til adressen nevnt i tidligere innlegg. Jeg presiserte at jeg er fra Norge, og at det på grunn av tidsforskjeller var avnskelig å få ringt. Dette ble akseptert. For kunder utenfor USA var det OK å bruke mail for å få avsluttet abbonementet. Et problem kan være dersom du har skiftet mailadresse siden du opprettet abbonnementet. I så tilfelle må du oppgi brukernavn og passord, slik at du blir gjenkjent i systemet Deres. Lykke til. Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.