Gå til innhold
Arkivverket

[#33553] Klingan


Gjest R. Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest R. Lillemoen

Hei!Jeg leter etter forfedrene til Martin Emil Klingan (18.02.1891, Stamsund -18.01.53, Tromsdalen) og Karen Johanne Johansen (21.09.1881, Tretten - 28.05.57, Stamsund). De har en datter som heter Klara Marie Klingan (21.08.23-13.10.91) gm. Arne Harløv Kristoffersen (11.04.18-20.08.92)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Kanskje et skudd i mørket, men jeg nevner det likevel: Jeg finner en Martin Gerhard Emil Martinsen, f. 1891, som i 1900 bor på Sandvik i Tromsøysund, og en Martin Artur Emil Olsen, f. 1891, som bor på gården Havnen i Hasvik. Disse to ser ut til å være de eneste Martin Emil f. 1891 i FT 1900.Er du sikker på at fødestedet til din Martin Emil var Stamsund? Og at han alltid het Klingan? Kan han ha tatt dette etternavnet som voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest R. Lillemoen

Kan godt være Martin Emil har endret navn. Min kilde til disse opplysningene er bøkene om slekten Wølner av Terje Petersen.Men den Marthin Jakobsen (f.1891), sønn av Jakob Klingan i 1900-tellingen fra Buksnes kan være rett spor Carsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei. Jeg er også veldig interessert i denne familien. Kan du sende meg din emailadr. Tror jeg kan bidra med noe slekt til Klingan. Vennlig hilsen Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Terje Pedersen

Carsten (2) har rett, du finner familien på Tabakken i Buksnes ved FT-1900. Marthin Jakobsen er da skolegutt! Det er i henhold til mine gamle notater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.