Gå til innhold
Arkivverket

[#33849] Opplysning fra militærrulle


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Det gjelder Niels Arnesen Eide, 4 år gammel i 1801 på garden 'Ejde' i Granvin. Lenke Jeg lurer på om han var soldat i Bergen i 1815 og/eller i 1824.Finnes det opplysninger om N.A. i noen militære rulle fra Bergensområde?Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

P.S.Jeg vet at sjømann Niels Arnesen Eide fra Hardanger giftet seg 1825 i Trondheim, men jeg tror han kunne likevel være identisk med SOLDAT Niels Arnesen (alder 16-31) i 1815-tellingen for Bergen: Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Niels Arnesen Eide fra Hardanger fikk en sønn Niels Andreas utenfor ekteskap 20.4.1824 i Trondheim. Han giftet seg med moren Martha Ingebrigtsdatter 2.1.1825.I 1865-tellingen for Trondheim er hans yrke oppgitt som 'sjøfarende'.En Niels Arnesen Eide er nevnt under Døypte i Bergen som far til Sara Oline, født utenfor ekteskap - også i april 1824 Lenke. Denne jenta er min formor.Jeg lurer på om NAE fra Hardanger, (flyttet til Trondheim) hadde noen tilknytting til Bergen i det hele tatt.Er det mulig å finne ut om han var matros i Bergen, slik at han kann ha vært underveis mellom Trondheim og Bergen i det aktuelle tidsrommet?Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.