Gå til innhold
Arkivverket

[#33850] Øksnes


Gjest pia randal
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Westen

Hei! Henrikka var født i Gimsøy, Vågan 1814 og døde i Bø 12.05.1891. Hennes foreldre var Pedrikka Hansdatter Ringkjøb og Jacob Frandsen. Hun ble gift med Iver Larsen 08.05.1842 og de hadde 3 barn. Iver døde 1850. Senere giftet hun seg med Anders Enoksen, men om hun hadde barn med ham vet jeg ikke. Med Nils hadde hun som du nevner Grethe Dortea. Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Nils og Henrikka bodde ikke i Øksnes, men i Bø, og var ikke gift. Nils veit jeg ingenting om, Henrikka har Irene fortalt om. Skjebnen til Grete Dorthea kjenner du tydeligvis. Hun oppholdt seg mest i Øksnes, der hun fikk minst tre barn. Du stammer kanskje fra ett av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pia randal

Hei Har ikke noen opplysninger om Grete.Har nettop fått i oppdrag av min samboer om å finne ut om sine aner. Ser at det er mange på web med mye kunskap å har vært til uvurdelig hjelp. Greta fikk barn med Nils Thorbjørnsen som er min samboers oldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Som forfatter av bygdeboka for Øksnes kjenner jeg den tragiske skjebnen til Grete Dortea Nilsdtr rimelig godt, men har ikke lyst til brette den ut på nettet. La meg få mail-adressen din, så skal jeg lage et sammendrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.