Gå til innhold
Arkivverket

[#33865] Noe hjelp fra Nordland


Gjest Egil Sandholt
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Sandholt

Er det noen som kan hjelpe meg med dåpsdato/sted og konfirmasjonsdato/sted for Odin Sæther, født 29.april 1908. Jeg vil også vite navn på hans foreldre med eventuelle datoer. Har kjennskap til at de muligens bodde i Ulvik i Tjeldsund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiOdin Kristian Sæther er som du skriver født på Sæther. Han arbeidet ved herredskassen til han ble pensjonist. Faren het Karl Martin Berg Olsen 0403185 - 00121912 g. m. Petra Magdalene Christophersdtr 14031888 - 24021977Begge foreldrene var fra Sæter. Se bruk nr. 17, Elvelund s. 313 i Tjeldsundboken ISteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sandholt

Til Anne-Rita, jeg har jeg sett over alt fra Lødingen som jeg har kommet over på internett. Tror at det jeg trenger ligger under Tjeldsund.Når det gjelder innlegg fra Steinar så er vi på rett vei. Hadde en anelse om navet Petra men det var alt. Var han f. 4. mars 1850 eller 1885? Har hørt noe om at Odins far omkom på sjøen, derfor er nok død des. 1912 det nærmeste vi kommer.Egil Sandholt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiOdin ble gift med Astrid Sandholt fra Eidsvold.Hans far druknet mens han var Matros på D/S Bjarkøy av Tromsø. Denne båten var i TFDS eie fram til forliset sitat 'Den 2. verdenskrig medførte en reduksjon i rutetilbudet til ca. 70% av det normale. Dette skyldtes bl.a. D/S 'Bjarkøy''s forlis i mai 1940', her er lenke til TFDS Lenke Du finner lenke til noe historikk nede på den siden.Kanskje er det mulig å finne noe i avisen fra den tiden. Det er ikke helt sikker at det var Desember (det står spørsmåltegn bak)PS han hadde en bror som het Osvald Fridthjof f. 7/3 1900 som døde ung.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heisjekket kirkeboken for Lødingen (dekker Tjeldsund) men det var ikke noe om Karl Olsen bland de døde i 1912 (sjekket 1910 - 1913)Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.