Gå til innhold
Arkivverket

[#33870] Samuel Brendefur fra Horningdal f. ca 1865

Gjest Mai Berggren
 Del

Recommended Posts

Gjest Mai Berggren

Søker etter info om min oldefar Samuel Brendefur. Han var gift m Signy og var født i Horningdal i Eid prestegjeld. Han bodde i Laksevåg og døde der. Finner han blandt de Døde i Laksevåg 1925-1950 som Samuel Mattias Johnsen Brendefur, men det er også det eneste jeg har funnet så langt. Han døde i 1935. Brendefur navnet finner jeg som gardsnavn i 1801 tellingen fra Eid.Noen som kan hjelpe meg med ytterligere opplysninger? Hvem foreldrene hans var osv. Legg helst ved lenke til kilden hvis mulig!På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Far til Samuel, som du ser i lenken i forrige innlegg, var Jon Ellingsen fra Ytrehorn, også i Hornindal. Han var født 1822 og gift 1) med Anne Ramusdtr Kringla (1823-1899); 2) 1861 gm. Magdeli Samuelsdtr. Lien. 7 barn.Alle opplysningene er fra 'Honndalsboka': Hornindal Nordfjord - Ættelister for kvar gard i bygda' - Hornindal 1989. Denne boka får du sikkert lånt på et bibliotek, eller ta kontakt med en bokhandel i Nordfjord. Det kan tenkes at den fortsatt finnes i handelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.