Gå til innhold
Arkivverket

[#33871] Oppslag ? Baardanna Johnsdtr og Martin Severin Mikalsen, Målselv , gift før 1889


Gjest Grete Bratne
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Bratne

Baardanna Johnsdtr og Martin Severin Mikalsen døper sin ektefødte datter Augusta Marie Martinsdatter i Malangen kirke under Målsnes(Troms) i 1889. Men Baardanna blir tidlig enke, for Martin gravlegges i Malangen sogn under Balsfjord prestegjeld i 1891. De er bosatt på Målsnes som flyttes fra Målselv til Malangen under Balsfjord i 1890, så det forklarer de to prestegjeldene.Dette er direkte aner for meg og jeg vet det meste om dem mht foreldre, hennes nye ektemann(viet i Malangen under Balsfjord), osv. og derfor skulle jeg så gjerne hatt datoen for vielsen deres også, men den har vist seg verre å finne.Jeg har sjekket Målselv fom 1884 og de er heller ikke viet i Bardu, Balsjorden eller Malangen. Det er heller ikke flere barn døpt i Målselv i 1884-1889.De er begge konfirmert i Målselv i hhv 1879 og 1880, så det er merkelig at jeg ikke finner vielsen her, men de kan jo ha vært midlertidig bosatt ett annet sted.Jeg har ikke sjekket Målselv i orginalkilden, men søkt etter dem her : http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kirkebok_sok.aspxHar noen tilgang til oppslag i Målsnes i perioden 1880 til 1884 eller Lenvik i perioden 1889 og noen år bakover ?mvh Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Bratne

Ny opplysning ! Ekteskap nr 2 er oppført blant dissentere og da er det jo en stor mulighet for at ekteskap nr 1 også er det, og de er vel ikke tatt med under viede på Digitalarkivet.Da er det viede dissentere i Målselv sokn 1884-1889 som er mest aktuellt tror jeg, hvis det er noen som har tid og mulighet for oppslag på det.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.