Gå til innhold
Arkivverket

[#33883] Laura Bertine Jakobsdtr. Vedvik gift Holmen f. 28.10.1897 - 11.02.1969 til USA

Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg vet ganske mye om Laura. Hun ble gift 28. juni 1920 med Bertil Mathias Holmen f. 22. juni 1891 - 14. juni 1977. Dette paret reiste til USA og fikk barna:Arvid O f. 1. mai 1921 - 1. feb. 1991John Fredrick Holmen f. 2. feb. 1924 - 25. juni 1987[redaktøren har fjernet navn] f. Holmen 21. juli 1926[redaktøren har fjernet navn] f. Holmen 24. april 1931Jeg har også navn og fødselsdata på noen av barna i 3. generasjon.Problemt mitt er at jeg ikke er i stand til å finne hvor Laura Bertil Mathias bosatte seg og heller ikke hvor resten av familene bosatte seg. Jeg tror at noen av dem bosatte seg i California?Dersom der er noen som har noe info om disse kan nok en del skrives som svar her eller sendes til meg på e-post:taarland@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

I 1930 bor Mathias, Laura, Arvid O. , John og Maria i Mason City i Iowa De er indexert som Holman. Skal forsøke å sende deg image'n av tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

jeg får opp Invalid email address på deg når jeg forsøker å sende fra image'n fra ancestry.comOm du har oppgitt rett adresse får jeg forsøke å gjøre det på annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Av en eller annen grunn aksepterer ikke ancestry.com e-adressene dine for sending av filen; men nå har jeg forsøkt på annen måte. Se etter i innboksen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det jeg lurer på er hvor disse personene bosatte seg. Selv har jeg søkt på disse navnene og ikke kommet frem til hvor de kan ha bodd. Det jeg egentlig er ute etter er om det er mulig å få kontakt med deres etterkommere som lever i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Det er fristende å spørre hvordan du har så mye opplysninger; bl.a. dødsdata, men ikke bosted?Du skriver at du har endel på 3. generasjon.Forsøk telefonkatalogen...Om du trenger hjelp, så send en epost til meg. Om du finner det feil å oppgi disse navnene her (de lever jo rimelig sikkert) så send meg en e-post, du har jo adressen min nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått fatt i opplysningen fra noe slektsinfo i familien, men det mangler bosted. Jeg har søkt på telefonkatalogen, men har ikke funnet frem til de rette personene. Grunnen til at jeg ikke har funnet dem, er nok det at jeg ikke vet hvor de bor. Sender e-post senere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Her ser vi i hvert fall at Arvid døde i Iowa; og at han brukte Holmen, ikke Holman som notert i 1930.(Det synes som om det er feil avlest.Om noen av etterslekta bruker Holmen er det heldigvis ikke så vanlig som HolmAn i USA!) Social Security Death Index Record about Arvid O. Holmen Name: Arvid O. Holmen SSN: 485-05-0731 Born: 1 May 1921 Died: 1 Feb 1991 State (Year) SSN issued: Iowa (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Det er tydelig at flere i familien hadde tilhold i Iowa: Her finner vi både Laura og Bertil.Kanskje er det andre kjente navn her for deg? All Birth, Marriage, & Death ResultsViewing 1-10 of 10View Record Name Birth Date Death Date Last Residence (City,County,State)View Record Alma Holmen 30 Jan 1899 Sep 1984 Stacyville, Mitchell, Iowa View Record Bertel Holmen 22 Jun 1891 Jun 1977 Mason City, Cerro Gordo, Iowa View Record Carl Holmen 18 May 1889 Dec 1974 Mason City, Cerro Gordo, Iowa View Record Edna L. Holmen 8 Oct 1918 12 Oct 2004 Arnolds Park, Dickinson, Iowa View Record Elmer Holmen 12 Aug 1894 Aug 1977 Chester, Howard, Iowa View Record Hjalmare Holmen 19 May 1895 Jan 1982 Burlington, Des Moines, Iowa View Record John A. Holmen 5 Jul 1925 9 Nov 2004 Mc Intire, Mitchell, Iowa View Record Laura Holmen 24 Oct 1897 Feb 1969 Mason City, Cerro Gordo, Iowa View Record Minnie Holmen 28 Sep 1901 Oct 1974 Burlington, Des Moines, Iowa View Record Oscar Holmen 8 Mar 1892 Oct 1967 Lime Springs, Howard, Iowa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Det ser ut som om din info om at 'noen' endte opp på Vestkysten stemmer:Dette ser ut til å være 'din' John,fødsels - og dødstato stemmer.Social Security Death Index Search ResultsLast Names: HName SS# Issue State Birth Death Death State Last Known Residence Last Payment Location HOLMEN, JOHN 482-14-7820 IA 2 Feb 1924 Jun 1987 CA Pittsburg, California 94565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Merkelig; kan det ha vært to John'er født 2 febr. 1924 død, juni 1987, eller er det noe rart med registreringen(e)Her har jeg fra en annen kilde:California Death Index, 1940-1997 Record about JOHN FREDRICK HOLMEN Name: HOLMEN, JOHN FREDRICK Social Security #: 487147820 Sex: MALE Birth Date: 2 Feb 1924 Birthplace: OTHER COUNTRY Death Date: 25 Jun 1987 Death Place: TUOLUMNE TUOLUMNE er countiet som dekker Yosemite National Park I Sierra Nevadas (jeg var der i Mars mnd!)Pittsburg som er oppgitt i mitt forrige innlegg ligger lenger øst, like ved Oakland.'Åkkesom' - den siste er i hvert fall rett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Det ble en innertier denne gangen.Jeg har hatt telefonisk kontakt med etterslekt av John Fr. Holmen.Ioawa var utgangspunktet - på et vis er ringen sluttet: John's enke bor i Iowa igjen...Stor etterslekt både i Iowa og California.Send meg en epost og du skal få høre mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Takk for hjelpa så langt. Jeg har nettopp sendt deg en e-post med de navna jeg har. Som jeg har nevnt så har jeg prøvt ved flere anledninger å søke både i telefonkatalogen og andre steder uten å lykkes å få kontakt. Så nå håper jeg det lar seg gjøre å få kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.