Gå til innhold
Arkivverket

[#33896] Trondheim/Vardø, Karen Knudsdatter Rønne/Torgersen

Gjest Greta Voigt Nesbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Greta Voigt Nesbø

Hei!Jeg viser til tidligere temaer nr 12582 og 23468. Har funnet ut en del siden sist. Karen Knudsdatter Rønnes datter Edriche døde av feber 28.12.1833 og ble begravet i Bakke sogn 02.01.1834. Datteren Ingeborg Martha gifter seg i Vardø 25.08.1846 med Andreas Nicolai Hansen. De får 7 barn, alle født i Vardø. 26.04.1850 døper de barnet Karen Anna Edrikke. Blant fadrene finner jeg da Johannes Torgersen og hustru Karen Knudsdatter. Dette frister meg til å tro at Karen Knudsdatter Rønne nå har giftet seg igjen med Johannes Torgersen. Dette paret har fått 3 barn i Vardø: Gusta Emilie f. 12.01.1845, Casper Greger f. 10.08.1847 og Johanne Maria f. 01.07.1848. Dessuten har de en sønn født i Trondheim: Carl Theodor, 24 år i 1865. I 1865 finner jeg familien i Trondheim: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61601&gardpostnr=656&personpostnr=8621&merk=8621#ovre>LenkeI 1875 er Karen enke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Tusen takk!Nå må jeg skaffe den mikrofilmen. Hvis ikke noen har tilgang til den og kan gjøre et oppslag. Jeg vil gjerne vite farens navn. Har heller ikke funnet dåpen hennes. Så jeg tar gjerne imot flere tips!MvhGreta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.