Gå til innhold
Arkivverket

[#33898] Margit Ølstad, Hallingdal - Røyken - Kr. ania


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei! Jeg leter etter opphavet til Margit. Hun var f. 1840 i Hallingdal, og bodde 1900 i Kr. ania [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301.wc2&gardpostnr=6546&personpostnr=174919&merk=174919#ovre>Lenke sammen med sine to døtre Marie, f. 1880 Røken, og Christine, f. 1883 Røken.Jeg har en mistanke at hun kan være den samme som denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Obs sann, jeg har tilfeldig KB (film) for Røyken, men filmen begyner slutten av 1883, fant ikke Christine der i farta.Skall se under konfirmanter siden i kveld, hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Hin het Margit Syversdtr. Evjen og var født på Ål i Hallingdal, datter av Syver Hermanson nedre Sire født 1811 og Mari Halgrimsdtr. Evjen født 1815.I Breie, Evjenslekta kan du finne mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Ja det stemmer det som Anders sier, fant Marie Olava Olsdatter født 17.okt 1880( som konf. i 1896) . Da ble dette feil dame da? hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Ja, det ble det, men tusen takk fra dere begge uansett! Å få avkreftet at hun var den rette hjelper meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.