Gå til innhold
Arkivverket

[#33902] Sør Odal VIII s. 345 - Drammen u/ Auli. Jørgen Pedersen og Kari Halvorsdatter.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jørgen Pedersen fra Østby 1800-63 gift 27 dec 1827 med Kari Halvorsdatter ca. 1805-95... Det står at Kari ikke er funnet blant fødte i Odalen.I FT 1865 står hun oppført som enke under plassen Drammen - her står det at hun er fra Sør Odal.Har noen kjennskap til hvor hun var fra? Eller mulighet til å sjekke hva som står ved inngåelse av ekteskapet i kirkeboken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Fra kirkeboka i Odalen. Ekteskap 27/12 1827. Ungk. Soldat Jørgen Pedersen Østby 27 aar Pigen Kari Halvorsdtr. Drammen 22aar. Kausjonister: Jakob Østby, Lars Skjulstad. Det er alt som står om dette paret.Barnedåp i Oppstad kirke 2. juni 1805: Uægte barn Kari, af Moderen Jøran Paulsdtr. Kravenghaugen. Hendes 2.Leiermaal. Barnefader er udlagt en person af Jæger Corpset paa Kongsvinger ved navn Halvor. Faddere: Nils Kravenghaug, Svend Dahlen, Ole Brynelsrud, Dordi Qvedalen, Berte Hagen.Jeg kan ikke med sikkerhet si at dette er den rette Kari, men jeg tror det er en god kandidat. Derimot var det Halvor på Gjersøyen og Galterud, men disse hadde ikke noen Kari til dåp i 1805. Kravenghaugen er også en plass i Oppstad sogn. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er Jørgens og Karis barn i følge F.S:LenkeAnne f. 11 sep dpt 7 okt 1827Inger f. 17 aug, dpt 12 sep 1830( Her er oppført et barn som skal være dpt 24 nov 1833, men noe er vel fei i fødselsår her står 13 ok 1830?)Hans f. 18 okt dpt 21 okt 1835 Jørgen f, 11 sep dpt 6 okt 1850Med forbehold om rett avskrift.Alle barna dpt Sør-Odal.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til det barnet som er oppført som Torkel f. 1830 dpt 1833, Her er nok en feil!LenkeHåper noen kan sjekke kirkebøkene for deg om du ikke alt her disse barna?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.