Gå til innhold
Arkivverket

[#33905] John Gulliksen, Fjelle, Ulstein

Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

Heioppdaget en til Ane-familie som er knyttet til Ulstein.John Gulliksen, f. 1703 skifte 1753 Fjelle, Ulsteinog konenEli RasmusdtrDeres datter Marie ble gift på Indre Åm, Ørsta og ble gift med Samund Olavsen/Olsen nr 0706 s. 417 i Ørstingar Ider fremkommer det at Marie er fra Fjelle 1, Ullstein.Nå kan jo dette tyde på at det ikke er noe mer å hente, men hadde de flere barn?Hvem er J. Gs og Elis foreldre?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heioppdaget at dette hadde jeg spurt om før, fikk da henvisning til en kilde som jeg desverre ikke har fått tak i, så hvis noen har den og kan gi meg det jeg trenger derfra så er jeg takknemlig.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Hei Steinar.Dette er også mine aner.Foreldre til Jon Gulliksen har jeg som Gullik Larson Åmbø og Anne Hansdatter,død 1715.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Foreldra til Jon Gullikson var, som Roar Paulsen skriv, Gullik Larsson Åmbø og Anne Hansdtr. Anne Hansdtr. var frå Myklebust i Ørsta. Gullik og Anne budde på Skoge i Sande kommune. Flytta deretter til Garnes i Ulstein, men Gullik døydde like etter og Anne gifta seg opp att med Lars Erik Erikson Garnes. Anne sine foreldre var Hans Nilson f. 1646-d ca 1732 og Ingeborg Arnedtr. Og far til Hans Nilson var Nils Knutson frå Øy i Ørsta. Fødd 1603. Og far hans att var Knut Jetmundson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heitakk for den boka Ørstinger har jeg så der fant jeg Gullik på Åmbø så da er det jo greit å vite at Anne var fra Myklebostad i samme kommune.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

en rettelse det skulle være Myklebust ikke Myklebostad.ang Knud Jetmundsen, på Nilsgården Øy, Ørsta HAr han noe tilknytning til Hornindal der det skal være en del Jetmunder?hvordan var slektsforholdet til Marit Gunnarsdtr som han fikk et barn med?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Eg er redd for at Knut Jetmundson på Øy er 'dead end' her. Det krydde ellers av Jetmund'ar på Sunnmøre i 1603 (søk på 'etm'):http://www.ntnu.no/~ivarse/avskr/skatt1603.htmSlektskapstilhøvet mellom Knut Jetmundson og Marit Gunnarsdatter er ikkje oppgitt i sakefallsrekneskapet. Det dreidde seg om 'blodskam', og det kunne vere så mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.