Gå til innhold
Arkivverket

[#33906] Ole Amundsen f ca 1830 i Lyster og Alette Olsdatter f1826 i Vik, Sogn

Gjest Britt Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Elin A. Nissestad

Vet ikke om du har fått tak i navna på barna enda, men her er fra 1900 census: Oscar f. juli 1897, Anna f. mars 1899, (i tillegg står det en Ole, som er Alettes nevø, f. mars 1891).I 1910 Census er de flere: Oscar 12 år, Anna 11 år, Helen 9 år, Malla/Molly (?) 6 år, Ingeman (?) 4 år, Otto (?) 2 år, (De tre siste navnene er vanskelige å tyde)I 1920 Census: Oscar 22 år, Anna 20 år, Helen 18 år, Mabel 15 år, Engeman 14 år, Otto 11 år, Eunice 8 år, Roald 5 årI 1930 census: Ingeman 24 år, Otto 22 år, Eunices 19 år, Roal 15 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin A. Nissestad

Utdrag fra ssi og Minnesota birth/death index: Name: Oscar Amundson Birth Date: 5 Jul 1897 Death Date: 1 Sep 1963 Death County: Beltrami Mother's Maiden Name: BildenName: Ingeman Amundson SSN: 469-18-3316 Last Residence: 56535 Erskine, Polk, Minnesota, United States of America Born: 9 Dec 1905 Died: Aug 1969 State (Year) SSN issued: Minnesota (Before 1951 ) Name: Ingeman Amundson Birth Date: 9 Dec 1905 Death Date: 19 Aug 1969 Death County: Polk Mother's Maiden Name: Bilden Name: Otto Morris Amundson Birth Date: 12 Jan 1908 Death Date: 12 Dec 1994 Death County: Polk Mother's Maiden Name: Bilden Amundson Name: Otto M. Amundson SSN: 471-38-6562 Last Residence: 56535 Erskine, Polk, Minnesota, United States of America Born: 12 Jan 1908 Died: 12 Dec 1994 State (Year) SSN issued: Minnesota (1953-1954 )(avsnitt fjerna av red.)Name: Roald H. Amundson Birth Date: 13 Apr 1914 Birth City: Badger Township Birth State or Country: Minnesota Death Date: 26 May 2000 Death County: Ramsey Death City: Saint Paul Mother's Maiden Name: Bilden Name: Roald H. Amundson SSN: 474-05-4897 Last Residence: 55025 Forest Lake, Washington, Minnesota, United States of America Born: 13 Apr 1914 Died: 26 May 2000 State (Year) SSN issued: Minnesota (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Eide

Hei Elin! Dette var opplysninger som jeg har ventet på lenge og ikke trodde at jeg kunne få tak i! Skal prøve å søke for å finne videre etterkommere! Det hadde vært artig å komme i kontakt med slekta i Usa. Kanskje du kan hjelpe meg litt til. Det var flere av barna til Ole og Alette som emigrerte til Usa. Søsken til Iver Olai Amundson.Han hadde ei søster Gina Karoline Olsdatter f 1857 i Hadsel. Hun emigrerte 20.juni 1888 til Crookston Minnesota. Finnes det spor etter henne i Census 1900?Videre en bror Johan Martin Olsen også kjent som Johan Amundsen f 1863 i Sørfjorden, Sortland.. Han emigrerte også 20.juni 1888 til Crookston. På samme båt reiste også ei Theonore Rebekka Elisabeth Nikolaisdatter. De var ugifte, men giftet seg like etter at de kom til Usa. Det hadde vært kjekt å få opplysninger om de to siste søskene som reiste i lag med foreldrene over til Usa. Iver Olai hadde emigrert til Crookston tre år tidligere. Den 24.juni 1885. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Gjer merksam på at vi måtte fjerne informasjon frå innlegg 27 då det ikkje er lov å legge ut opplysningar om nolevande personar på Digitalarkivet sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Heisan, dette temaet var komme i ''bakevja'' for ei tid, men eg kan supplera med noko:Du etterlyser Gina; her er kva eg har skrive om ho i manuskriptet mitt til band VII av bygdebokserien vår:~~~~~Gina Caroline Olsdotter, sidan kjend som Gina C. Amundson, f. i Hadsel 18.3.1857, utvandra med foreldri sine til Amerika i 1888 og d. i Nelson Co., N.D. 8.11.1929. Gina vart hushaldar og kokke (“housekeeper and cook”) og budde først hjå søsteri Marie i Badger township, Polk Co., Minn. og sidan hjå yngste bror sin på farmen hans i Rugh township, Nelson Co., N.D., ugift.~~~~~Den søsteri Marie, som er nemnt ovanfor, var Johanna Marie Amundson, fødd 25.9.1861. Ho var ugift farmar i 1900, men døydde truleg kort tid etter.Elles har eg eit spørsmål til deg, Britt: Kva er kjelda di for at Johan Martin gifte seg med Theonore Rebekka Elisabeth Nikolaisdotter, og har du fleire opplysningar om ho? Det eg veit om Johan, er at han må ha gift seg kort etter ankomsten til Amerika, men han vart visstnok enkjemann alt kring 1895 utan at eg har greidd å identifisera kona hans! Johan alias John M. Amundson døydde i Polk Co., MN 1.8.1916.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Eide

Hei Lars. Takk for interessante opplysninger, skal prøve å spore dem videre. Til ditt spørsmål ang. kilde, så er det min gode hjelper Torleif Berg. Håper han leser dette og kan gi deg videre svar. Det eneste jeg har funnet ut om Theonore er ei meget sannsynlig ei under gården Bogen i 1865 telling for Kvæfjord. Se personnr. 509 til 516 Ft 1865 Kvæfjord. Hun er da 1 år gl. Hvis det er riktig person er det kanskje hun som er person 2378 i 1875 tellinga for samme kommune. Hun heter da Theonore Nikoljsdatter, er fosterdatter på garden Bumark og er f.1860? i Kvæfjord. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin A. Nissestad

Send meg en mail hvis du ville ha adressa til din slektning i Amerika. enissestad@home.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt ein ''jungeltelegraf'' i arbeid i Minnesota i dag og har nye opplysningar, og utfordringar, å by på:Ole Amundson døydde i Badger township, Polk Co., MN 26.1.1889.Aletta Amundson døydde i Badger township, Polk Co., MN 5.6.1901. Dødsattesten hennar seier at ho var fødd i Noreg 3.9.1825 som dotter av Ole Johansen og BRITHA WIK.Gjer desse opplysningane det mogeleg å finna det norske opphavet til Aletta Olsdotter? Var ho kan henda frå Vik på Helgeland (Sømna)?? Eg finn ingen høvelege kandidatar på FamilySearch!Elles kan eg leggja til at Johan M. Amundson gifte seg med Thenora Necolaisen i Crookston, MN 27.11.1889. Det var provet som eg leitte etter...! Dei fekk visstnok fire born i lag:* Nanna J. Amundson, fødd WI apr. 1889* Ole Amundson, fødd MN mar. 1891* Maria J. Amundson, fødd MN jan. 1894* Thora Amundson, fødd MN 1896Thenora Amundson døydde i Badger township, Polk Co., MN 6.12.1896.Johanna Marie Amundson, fødd i Sortland 25.9.1861, ser ikkje ut til å vera avlidi i Polk Co., MN, og lagnaden hennar er framleis ukjend.Kanskje Johan Borgos elles andre har tankar kring Aletta Olsdotter?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har no sete og studert fakta ei stund:Vigsli i Hadsel til Ole Aamundson og Aletta Olsdotter 24.10.1856 er skanna og kan ikkje tolkast på anna vis enn at Aletta er fødd på Vik i Hadsel. Alderen hennar er oppgjeven til 26, medan Ole var 27. Ole var fødd 21.12.1829, so då burde Aletta vera fødd 3.9.1830.Klokkarboki for Hadsel 1820-1834 er skanna, men fødde for åri 1822-1827 manglar. I dei etterfølgjande åri er det født fleire Aletta'er, men ingen Aletta Olsdotter.Dei fleste andre kjeldene (FT1865, FT1875, dødsattesten Minnesota) tyder på at Aletta var fødd kring 1824-1827, so det ville vore svært so interessant med ein grundig gjennomgong av fødde i Hadsel for dei åri!!Alternativt burde konfirmerte i Hadsel for perioden 1838-1846 vore undersøkt!Både FT1865 oppgjev Vik sokn som fødestad. Det er i alle fall slik eg har skrive dette av etter originalteljingi for mange år sidan. Det finst Vik sokn i Sømna, men derifrå er ho altso ikkje. So er det Vik sokn eller Otterøy i Fosnes i Nord-Trøndelag. Kan ho vera derifrå? Ogso i Holmedal indre (Gaular) i Sunnfjord er det Vik sokn. Kan ho vera derifrå?FT1865 syner elles at Ole og Aletta hadde ei tenestejente med namn Synneva Olsdotter, 21 år, fødd i Vik. Og det er ei Synneva Olsdotter fødd på Tryti i Vik i Sogn 16.7.1845. Foreldri hennar var Ole Johannesson og Martha Olsdotter. Men dei var båe fødde i 1808 og hadde ingen dotter Aletta!Nei, eg trur me lyt attende til Hadsel og sjekka meir i fødsels- og/eller konfirmantlistene. Er det nokon som har tilgjenge til desse?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før eg slepp heilt taket i denne saki i kveld, vil eg gjerne få bringa fram eit nytt element, som eg nettopp er vorten merksam på:Synneva Olsdotter Tryti, som i 1865 var i teneste hjå Ole og Aletta i Sortland, gifte seg kring 1866 med ein Lars Knutson, og dei utvandra til Amerika i 1869. Ekteskapet vart truleg inngått i Nordland. Kvar det vart av Lars og Synneva i Amerika, har eg ikkje røykt etter.Men, Ole Johannesson og Martha Olsdotter Tryti hadde òg ein son:* Ole Olson Tryti, fødd i Vik i Sogn 30.1.1854. Ole utvandra til Amerika, og ved FT1900 er han under namnet Ole O. Trytten oppført som PARTNAR i farmen til Johanna Marie, kjend som Maria Amundson i Badger township, Polk Co., MN!So, etter dette er det tydeleg at det er eit samband mellom denne Trytis-ætti frå Vik i Sogn og Ole/Aletta.Eldste dotteri til Ole og Martha på Tryti heitte Britha. Ho var fødd 31.10.1833, men foreldri vart ikkje gifte før 30.12.1834. Faren var frå Vikøyri i Vik og fødd 1808!Eg gissar på at Ole Johannesson har fått Aletta utanfor ekteskap med ei Britha, som kanskje døydde(?), men fødsli er ikkje innført i Vik i Sogn, og namnet Aletta finst ikkje i Vik på den tidi!MEN, kan Aletta Olsdotter likevel vera KONFIRMERT i Vik i Sogn?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tok nettopp ein ny titt på FT1865 for Sortland, og Lars Knutson, som kring 1866 gifte seg med Synneva Olsdotter, var nettopp frå HADSEL og tente i lag med Synneva hjå Ole og Aletta...!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Lars Knutson var det første barnet Lars Larson og Anne Larsdtr fra Voss fikk etter at de kom nordover. Denne familien flytta til Sørfjorden i Sortland etter ei kort tid i Hadsel. Knut og Anne utvandra i 1870, det gjorde også alle barna unntatt ei gift datter (Guri). Lars og Synnøve gifta seg i 1866, og dro over samme året som de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Gudmund Balvoll

Ut frå den lange diskusjonen meiner eg at Jon Sværen har rett. Jenta frå Vik må vera Alis 1823. Ho var dotter til husmannsson Ola Hermundson Fjærestad (1805-1856) og Marta Oladtr Hønsi (1808-1890). Ola vart husmann på Prestteigen-Midlang i Vik, medan Marta kom til plassen Nedre Trytis-Øyna. Det var vanleg at folk skifte namn når dei kom til USA, men her er det vel meir uventa. Eg ser at halvsystra Synneva 1845 også reiste nordover og til USA og at halvbroren Ola 1854 også emigrerte. Men Alis hadde endå ein halvbror, Ivar 1840. Han veit eg ikkje noko meir om. Reiste også han til Amerika? Om halvsystra Brita 1833 har vi ei interessant forteljing, og heldigvis meiner etterkommarane hennar i Vik det same.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei Gudmund. Takk for interesante opplysninger. Jeg tror du kan ha rett,mye tyder på det. Men det var dette med bevis. I innlegg 33 står det om dødsattesten til Alette. Foreldre er oppgitt til å være Ole Johansen og Brita Wik???. Har du noe om familien du tror det er i dine bygdabøker for Vik? Er interessert i fortellingen som du har om halvsøstera Brita. Kan gjerne sendes til bjoernei.@online.no Skal på ferietur noen dager, men har med bærbar PC. Skal sjekke hvis jeg kommer på 'nett'. Jon Sværen nevner noe om hefter som familien er omtalt i. Kan disse kjøpes? mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Det er antakelig godt mulig at Alis kunne bli til Alette i Nord-Norge. Navnet Alis var heilt ukjent i Vesterålen på den tida, og da 'normerte' man gjerne til et kjent navn med lignende uttale, for eksempel Alette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Eg er etter kvart 100% sikker på at me har funne rette opphavet til Ales/Alette Olsdotter, men eg stussar på fødselsåret som Gudmund nemner i innlegg #39, 1823. Eg har motteke opplysningar frå kyrkjeboki i Vik som syner at Ales var fødd 4.10.1827. Hadde kanskje Ole og Martha TO døtrer med same namn?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Britt Eide

Hei! Jeg er så fri å ta opp tråden igjen. Jeg er fortsatt usikker på om vi har funnet rett person/fødselsår. Håper på nytt at noen kan ha flere opplysninger som kan oppklare nøtta. Skulle gjerne ha korrekte i mitt slektsprogram. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudmund Balvoll

Alis 1827 var dotter av husmannsson Ola Hermundson Fjærestad (1805-1856) og Marta Oladtr Hønsi (1808-1890). Ola kom til Øvre presteigplass. Marta gifte seg 1834 med Ola Johannesson Vikøyri (1807-1898). Dei busette seg på ein plass i Trytisøyna og fekk fire born. Meir om slekta bakover finn du i Gards- og ættesoge for Vik i Sogn, hefte 1, 2 og 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Eide

Hei Gudmund. Tusen takk for svar. Grunnen til at jeg var usikker på om det var samme person var fødselsåret som du hadde i innlegg 39 og det Lars E Øyane hadde i innlegg 42. Da er det nok rette person dere har funnet. Skal fjernlåne Gards og Ættesoga. Er nysgjerrig på det du skreiv i siste linja i ditt innlegg 39. Står dette også i samme ættesoga? Nok engang tusen takk. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.