Gå til innhold
Arkivverket

[#33916] Sygni Ellingsdatter , Gulen, foreldre?

Gjest Rita Grøtte
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Grøtte

Sygni Ellingsdatter f. 1780 gift i 1817 med Elling Joensøn, hun var hans 2 kone. Han var først gift med Synnøve Torbjørnsdatter. Prøver å finne foreldrene til Sygni. På Family Search finner jeg Sygni Ellingsen f. 11 april 1780, far Elling Jensen. (Finner Sygni,Synnøve og Elling i folketelling 1801, de jobbet på samme gård , Lien.) Er det noen som vet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du har nok sikkert funnet dette giftermålet selv? Elling Jensen og Synneve Halvorsdtr g. 19 juli 1778: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100076757018&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=Norw&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Norway&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Så finner jeg en Zynneve Halvorsdtr f. I 1751, datter av Halvor Raache (det er vel Råke i Solund) og kone Anne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Eg har notert meg følgande (eg har ikkje studert så veldig på denne familien...enno):Sygni Ellingsdtr, dp. 11/4-1780 Steinsund, Solund (den gang Eivindvik), d. 1847 Dumba/Dumben. Ho vart g. 19/7-1817 m. Elling Jonsson Virkesdal (1774-1856 Lågøy)Foreldra hennar var Elling Jenssen, d. 1782, g. 19/7-1778 m. Synneve Halvardsdtr Råke (d. 1811). Foreldre til Synneve er Halvard Anfindsen (Hardbakke?)(1715-?) g. 1750 m. Anne Rasmusdtr (Furevigen?)(1725-1795)Elling Jonsson Virkesdal, f. 1776 var son av Joen Hansson Virkesdal, f. 1745, d. 1801 g. 20/2-1773 m. Eli Paulsdtr NYhama, d. 1805.E. Jonsson V. var g. I 1/1-1803 m. Synneve Torbjørnsdtr Hardbakke, bst Lia/Lien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Tusen takk til begge to. Nå må jeg sette meg ned og finne frem papirene igjen. Dette er min manns slekt. Hadde lagt det fra meg litt. Det ser spennende ut. Takk igjen. Hilsen Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Rita,Har du hatt tid til å leite ettere opphavet til:1) Elling Jenssen, d. 1782og2) Anne Rasmusdtr (Furevigen?)(1725-1795)Er i så fall interessert i det du har funne ut. Eg har ikkje leite så mykje sjølv.MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.