Gå til innhold
Arkivverket

[#33935] HVOR ER GRETE MARIE??

Gjest Lena Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lena Pedersen

Hei,Min oldemor Bolette Lovise Hansdatter var født 5. juni 1864, Sannesund. Hennes mor er Grete Marie Danielsdatter f. 6 mars 1833 i Borge og hennes far er Hans Tøger Olsen f. 14 juni 1838 ved Solberg gård, Eidsberg.I kirkeboka står det at Bolette er Grete Maries 4 uekte barn og Hans Tøger 2 uekte barn. De giftet seg aldri. Bolette er vokst opp som pleiebarn hos sine besteforeldre, altså Grete Maries foreldre. Daniel Larsen og Birthe Eriksdatter, de bodde i Borge. Her bodde hun med Grete Maries 3 andre barn, de har alle forskjellige etternavn.Hans Tøger dukket opp i 1865-tellinga fra Christiania hvor han er innsatt ved botsfengselet.Jeg finner ikke Grete Marie i 1865-tellinga, jeg har også sjekket kirkeboka over døde i perioden fra Bolette var født og fram til tellinga. Jeg klarer ikke å finne henne.Har noen et tips til meg om hva jeg kan gjøre for å finne henne? Har veldig lyst til å finne ut hva som skjedde med henne....Takknemlig for svar! Vennlig hilsen Lena Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Lena :-)Det er ikkje så lurt å laga eit nytt innlegg, når du allereide har eit om det same temaet.Det var ein annan som hadde gjort det for ei tid tilbake, og eg sat lenge og leita etter det han spurde om, og fann det...Men eg vart sur! då eg oppdaga at han hadde hatt same temaet oppe før.No kan det jo vera at du ikkje veit at det er mogeleg å søkja på namnet ditt eller stikkord i 'søk' feltet oppe til høgre... Der vil du finna att dei forskjellige diskusjonane du har starta før, og så kan du berre fortsetja... :-)Her er lenka til ditt forrige innlegg over same tema: LenkeVenleg helsing Mariann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Pedersen

Hei Mariann,Nei det visste jeg faktisk ikke... Takk for tipset. Jeg er ikke så dreven på dette ennå. Skal huske det til en annen gang.Takk for svar Brede, er usikker på om det er henne, Grete er født i Borge og her står det at hun er født i Sverige. Hun er født i 1833. Vrien den her...Hilsen Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.