Gå til innhold
Arkivverket

[#33938] Hilda Iversen, Sjøvegan


Gjest Else Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Thorsen

Dette er nok kanskje et skudd i blinde, men jeg lurer på om noen kjenner til en Hilda Iversen/ Iversdatter som bodde i Sjøvegan (Otterå?), og døde der på 1950-60-tallet? Hun fikk i 1903 en sønn med Peder Thorsen fra Fygle på Vestvågøy. Denne sønnen ble født på Fygle, og vokste opp der.Hilda er nok antagelig født på 1880-tallet. Ved sønnens konfirmasjon blir hun kalt Hilda Marie Iversen. Jeg har funnet tre aktuelle kandidater i Nordland og Troms:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=etternavn&pgj=530&teljing=ft1900&filnamn=f01838.wc2&amt=18&funnenr=56>LenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiprøvde å finne Hilda i Sallangen men der var ikke noe aktuell kanidat. Fant de her i Buksnes, Fygle er vel i Hol delen av Buksnes bygdebok.LenkeProblemet er at ingen av dem er fra Salangen. kan jo være at en av dem er fra Salangen selv om det ikke står i Folketellingen Har du prøvd å låne Salangen Bygdebok? kanskje det står noe der.SteinarSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Thorsen

Takk for at du har sett etter. Jeg får ikke fram noen navn på lenken din, men jeg tror nok ikke at Hilda er fra Buksnes. Jeg heller mest til henne som er fra Torsken, Berg. Hun er den eneste av mine kandidater som har Marie som mellomnavn (fant vielsen hennes i Torsken 1904), og hun er like gammel som Peder Thorsen som hun fikk barn med i 1903 (giftet seg ikke med ham).På en slektside på internett stod det at hun og mannen var bosatt i Harstad. De fikk en sønn, født i Torsken 23.09. 1908, som het Ivar Anton.'Min' Hilda hadde ingen mann da hun bodde i Sjøvegan, men hun kan jo ha vært enke eller skilt. Har hørt at hun skulle ha en sønn i tillegg til han hun fikk med Peder Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.