Gå til innhold
Arkivverket

[#33942] Har Peder Ludvig og Carl Arthur Kristiansen samme far (Aurskog ca 1870)?

Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Peter Ludvig Kristiansen ble født i Aurskog 10.03.1865 av Kristian Pedersen og Kristine Larsdatter Dyrrud i Haneborg, ektevidde 12.04.1865.Carl Ludvig Arthur Kristiansen (min grandonkel) ble født i Aurskog 24.03.1873 av mor Karen Hansdtr, far Kristian Pedersen.Kan det være samme far - og Peder og Carl være halvbrødre? Jeg har følgende data om den første Kristian Pedersen: Christian født 10.04.1842 på Lierjordet, sønn av Peder Christofersen (senere også Borum) og Henrikka Pedersdatter.Kan han ha skilt seg og giftet seg pånytt med Karen ca 1872-73. Dersom det er mulig å bekrefte dette, ville et langtrukkent søk endelig være over! Kan noen hjelpe slektninger i USA som spør - og meg som leter etter bestefars søsken?Vedlegger bilde av den rette onkel Peder.Med vennlig hilsen Lill Juelsenbilete0417.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Lenkene virker dessverre ikke ikveld så jeg får ikke sett eller søkt selv. Men en Petter S er jo ikke riktig person.For å finne ut om Peter Ludvig og Carl Ludvig Arthur er halvsøsken tenkte jeg det greieste var å søke etter Christian og Karens vielse rundt 1870 i Aurskog, men har ikke kirkebøker tilgjengelig. Kan noen hjelpe med dette? Andre ideer?På forhånd takkMvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Berit,Tusen takk for linkene. Du har nok funnet riktige personer, ja! Og det viser at jeg har hatt feil spor - dessverre. Men kjempefint å ha fått ryddet opp i!Da er det å starte opp igjen og lete etter Peter/Peder (noen sier Harald Petter)ukjent f.dato, Carl Ludvig Arthur 24.03.1973 og Fredrik Gustav Christiansenf. 22.06.1877 (barn) med foreldrene Christian Pedersen og Karen HAnsdtr. Barna ble nok født i Oslo, døpt i Grønland, men flyttet da trolig senere til Aurskog. Carl skal ha flyttet ut derfra ca 1890 - og på et tidspunkt emigrert til USA. Jeg har ikke greid å finne dem. Det er (Harald) Peter jeg leter etter, noen sier KAN være født ca 1875. Han skal ha vært bosatt i Oslo, men kan ha hatt noe tilknytning til Son.Med vennlig hilsen Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Odd Villy Ovesen

Ser ut for meg som det er denne familien i Øvre Gade 7 ved FT1875:LenkeDet er iallfall bryggearbeider Christian Pedersen og hustru Karen med sønnene Petter f.1869, Carl f.1872, og Christian f.1875 (i tillegg til Fredrik f.1877 ??). Det blir jo en sønn for mye, men kanskje Christian døde som barn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Hei!Ja, undres... Det som imidlertid er merkelig er at Karen underskriver seg med Hansdatter/Hansen på senere tidspunkt enn dette.Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Sorry, her gikk det litt i kryss.Det er selvfølgelig barna som har bruk Christiansen/Kristiansen som etternavn ;-).Å sjekke opp om sønnen Christian dør tidlig kunne kanskje vært en mulighet...?Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.