Gå til innhold
Arkivverket

[#33945] Efterlysning av barn til Pauli Kristiansen f.1867 fra Paulsbyen, Trysil

Gjest Siv Liljeqvist
 Del

Recommended Posts

Gjest Siv Liljeqvist

Ved 1900-telling for 0428 Trysil finnes hustrun Matea Persdatter f. 1870 og barnen Karine f. 1890, Marta f. 1892, Per f. 1894 og Martin f. 1896. Vilka barn föddes efter 1900? När och hur kom efternamnet Myrvang? Marta emigrerade til USA där hon gifte sig med en svensk man. Marta avled 1924. Hennes barnbarn söker sin norska släkt. På et vykort til Marta 20 juli 1914 var hennes adress Rundfloen, Trysil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Åsvold

Paulsbyen og Myrvang ligger i Skjærberget i Trysil. Du vil nok finne de opplysningene du søker i bind 5 av Trysil-boka. Jeg har den dessverre ikke tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei Siv ! Send meg din e-post adresse, så skal jeg sende deg de sidene fra Trysilboka som nevnes av Bjørn Olav Åsvold i innlegg (2). Min e-post er: arioli@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A.E. Ferner

Hei Siv! Jeg ser ingen grunn til at de skulle hete 'Paulsbyen',de bodde jo på Myrvang i Skjærberget. Men antagelig var familien bosatt der før de overtok Myrvang? Rundfloen er en gård som ligger seks-sju km unna, og antagelig var Marta i tjeneste der, da hun skrev vykortet. Mvh Anne Elise (med alle Trysil-bøkene og en god del lokalkunnskap!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Karines datter Magnhild er min inngiftede tante. Hun bor på Hmar med mann, to barn og barnebarn. bare be den amerikanske kontakten om å kontakte meg direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Her gikk det litt for fort i svingene. Det er Martins datter som er min tante. Barn født etter 1900 er Helene, Peter, Elise og Sverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jon arne bye

Min bestemor, solveig er Martins datter.Jeg bor i Trysil og er nabo til gårdene Myrvang og Paulsbyen. Matea Persdatter og Pauli Kristiansen bodde ei tid i somemrstua i Paulsbyen før de bygde Myrvang. Jeg sitter på en del opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Liljeqvist

Hej Lars og jon arne. Stort tack til er båda. Jag skall genast sända e-mail til Martas barnbarn Kay Moseley. Hon skriver endast på engelska. Martas tre äldsta barn f. 1916, 1917 og 1919 är fortfarande i livet. Hur når Kay er båda? Min e-mail är siv.liljeqvist@telia.com Tack alla ni som svarat. Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.