Gå til innhold
Arkivverket

[#33951] Engerdalsboka, Hedmark, oppslag


Gjest Olbjørn Rønningen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olbjørn Rønningen

Min farmor,Johanne Rønningen (1856-1941), kom fra Øvre Kolbu, Heggeriset, Engerdal. Pikenavnet var visstnok Kolbu. Hun giftet seg med min farfar og flyttet til gården Rønningen , Østby i Trysil. Er det noen som kan gjøre oppslag i Bygdebok for Engerdal bdI og se hva hennes søsken og foreldre het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

I følge Engerdalsboka I var Johanne Olsd. Kolbu, f. 13.07.1856, datter av Ole Olsen (Øvre) Kolbu (1800-1871) og Ingrid Olsd. Oppgards Heggeriset (1812-1905).Johannes søsken var (kortfattet): 1. Ole (1838-1900) -- g.m. Eli S. Kveen. 2. Ole (f. 1840) -- g.m. Kirstina Holtet, Hof i Solør. Reiste til Amerika. 3. Anne (f. 1842) -- g.m. Tollef Kveen. 4. Kari (f. 1845) -- g.m. Syver Bekkelund, Osvollen i Osen. 5. Jon (f. 1851) -- reiste til Minnesota. 6. Olia (f. 1851) -- g.m. Gurinus Bakken, Østby.Johanne var altså yngst i flokken. Hennes nevø på Kolbu var for øvrig gift med en ganske nær slektning av meg.Trenger du flere opplysninger, vil jeg anbefale lån av bygdeboka, der det også finnes litt omtale av folket på gården og deres opphav ellers i strøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Når det gjelder disse fra Kolbu, så ser jeg at det mangler en av disse søsken, nemlig : Ingrid Olsdatter Kolbu, f. 30/10 - 1860, d. 22/9 - 1944, g.m. Jon Nilsen Sundstua, Deset, i Åmot, f. 7/6 - 1862, d. 19/8 - 1939. De var barnløse. Brukere av Knudsbua i Slemdalen, N. Osen. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.