Gå til innhold
Arkivverket

[#33954] Innflyttere til Jevnaker, fra Brandbu etter 1900


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Jeg trenger litt hjelp med min farmors familie på Jevnaker. Se:Lenke Familien skal ha flyttet fra Brandbu i 1902/03 til Jevnaker. Jeg har ikke klart å finne utflyttings melding på familien. Familien tar etternavnet Hole etter familie-gården. Det skal være 8-9 barn i søsken flokken, har fått opplyst at minste man skal være født rundt 1914. Min farmor Marte er født i 1904. Fins det noen med lokal kunnskaper om Jevnaker som kan hjelpe meg!? Jeg har null informasjon om familien og har ingen nærslekt jeg kan spørre.På forhånd takk. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Jeg prøver meg igjen. Jeg har gått igjennom notatene mine og har registrert 9 barn i søsken flokken. Steffen, Gudbjørg, Lars, Margrethe, Ingeborg, Einar, Anders, Ivar og Marte(endret navnet til Martha). Jeg antar at det er minste man som er registrert død her: Lenke uten at jeg har fått det bevist. Familien melder utflytting til Jevnaker 2.5.1903. Fins det noen som kan hjelpe.På forhånd takk. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Kanskje Hadeland Folkemuseum kan hjelpe til LenkeDe har mye slektsstoff i Bjørvik arkivet fra Hadeland. Om du skulle ringe, så spør etter Kari Mette som er meget behjelpelig om hun har mulighet.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Arne Myhrstuen

Hei Nina KrøgerVi har en del opplysninger om familien Hole. Mangler opplysninger på blant annet Martha, som du sikkert kan bidra med. Vennligst oppgi E-post adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.