Gå til innhold
Arkivverket

[#33967] Havøysund og Nordreisa ? Henriette og Bernhard? Hvem var de?


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Noen som kan hjelpe? Uten tilgang til kirkebøker er det vanskelig å fine noe om henne. Hun ble gift med fisker Bernhard Larsen før 1898, og under folketellingen i 1900 bor de på Østre Russesand i Måsøy kommune. Det står videre at Henriette er født i Havøysund og at Bernhard er født i Nordreisa. Setter enormt stor pris på en deltakelse rundt dette, har vært heldig tidligere her når jeg har søkt hjelp.Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Berg

Hei! I folketelling 1875 for Skjervøy (Nordreisa tilhørte da Skjervøy) finnes det en Bernhard Larsen født 1868. Fødested er Nordreisens Sogn Skjervøy. Bosted er Tømmernes, foreldre er Lars Pedersen og Inger Jakobsdatter. Kanskje dette er en kandidat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Bente. Ser du fremdeles letet etter slekta di. Her litt påfyll.David Johannessen Kolstad-født 3.april 1839 i Gudal,Bergen.Gift med Elen Nikodemusdatter-født 19.januar 1848 på Rolvsøy (Finnmark). Ekteskap inngått 12.juli 1874. Far til David var Johannes Knudsen Kolstad. Far til Elen var Nikodemus Nilsen-født 1822. Moren var Inger Paulsdatter-født 1824. Disse to inngikk ekteskap 2.september 1844.Foruten Elen hadde de barnet Marit-født 12.august 1850. Hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takk skal dere ha! Nå har jeg vel fått så mye at jeg har litt å jobbe videre med i helgen. Finner dere enda mer, tar jeg imot det med takk. Forresten. Har dere funnet ut noe av hvilken etnisitet de hadde?Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.