Gå til innhold
Arkivverket

[#33976] Family search


Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Har i lang tid brukt Family search uten noen problemer. For et par uker siden fungerte den ikke lenger som den skal. Jeg kan fortsatt søke på et navn og få svar på vanlig måte, men hvis jeg skal gå tilbake for å endre på det som jeg søker på f.eks ny dato får jeg kun opp en side som det står: Advarsel! Datoen for siden er utløpt Siden du vil vise, ble opprettet på grunnlag av informasjon du har sendt inn ved hjelp av et skjema. Siden er ikke lenger tilgjengelig. Av sikkerhetsgrunner sendes ikke informasjonen automatisk inn på nytt.Hvis du vil sende informasjonen inn på nytt og vise denne Web-siden, klikker du Oppdater.Er det andre som har disse problemene og i tilfelle hva kan du gjøre for å få det til å virke normalt igjen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, disse endringene du opplever kommer mest sannsynlig av en sikkerhetsoppdatering av operativsystemet på maskina di, f.eks i windows XP eller in Internet Explorer om du bruker noe av det.Disse programmene kan oppdatere seg selv, uten at du kanskje har merket det.Et alternativ til å bruke Back/Tilbake knappen i f.eks internet explorer når du vil endre det du søkte på, er å trykke på 'refine search' knappen oppe til høyre, når du er inne og ser på treffene du fikk i Family search.Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Eg har samme problemet i det siste. Men når eg testa nå, virka det OK.Det kan lønne seg å høgreklikke og 'åpne i nytt vindu' når ein skal klikke på et navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Takk for forklaring, Jan Peter! Og takk for tipset om 'refine'!Eg gjorde min lille test på min bærbare (med XP Pro), der alt virka fint. Så gjekk eg til min stasjonære PC (med XP) og der var det nye trøbbelet. - Men det virka med knappen 'refine'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Takk til Per Håkon for lenken du viste til. Det var greit forklart, men tross alle gode råd så fungerer ikke FS som det skal enda. Sida blir nullstilt når du bruker tilbake knappen og du må skrive det inn på nytt igjen hvis du vil forandre litt på søkeordene. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.