Gå til innhold
Arkivverket

[#33980] Maren Sirina Pedersdatter


Gjest Eirik Tord Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eirik Tord Jensen

Jeg har et spørsmål om et problem jeg sliter med. Min tipp tipp oldemor er Serina Pedersdatter. Iht kirkebok for Leksvik og FT1865/75 for Strinda, er hun født i Trondheim i 1803. I kirkeboka for Lade har jeg funnet en Maren Sirina Pedersdatter, døpt 27/11-1803.Mitt første spørsmål er: Er Trondheim og Strinda å oppfatte som det samme på denne tiden? Amtet er jo Trondheim, men prestgjeldet er Strinda?Foreldre til Maren Sirina er Peder Estensen Ferstad og Ingebor Olsdatter. I FT1801 finner jeg kun en Peder Estensen som kan passe:LenkeProblemet er at denne Peder er gift med Kari Olsdatter og ikke Ingebor Olsdatter. I tillegg bor de i Malvik og ikke på Ferstad. Det leder meg over på spørsmål 2. Er det mulig at det står feil i FT1801 eller har jeg feil Peder. På Ferstad bor det ingen Peder Estensen i FT1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Har du funnet dem gift? Finner du giftemålet, så får du bekreftet navnet på faren og at du får antageligvis opplysninger om eksakt fødested. MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirik Tord Jensen

gift med Ole A. NastadLenke MVH Rune AndreDet stemmer. Problemet mitt er å finne foreldrene hennes. Jeg tror jeg har funent dem nå. Det er Peder Sigvardsen og Anna Micaelsdatter. Nå gjelder det å finne ut hvor de kom fra......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.