Gå til innhold
Arkivverket

[#33993] Refset slekt,trøndelag

Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Min sønn har spurt meg om jeg kan hjelpe til.Jeg har noen av hans aner,men står helt fast.Dette gjelder Marit F.Refset,f.12/4-1878,og Hans P. Refset,f.4/10-1874.Dette skal være i området Sokndal/Støren/Singsås.Kan noen hjelpe til med forfedre til disse to.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

FL - losjerende, hørende til familien (ikke nødvendigvis slektning. Forklaring på forkortelser brukt i FT finner du på forsiden av hver telling.Du kom ikke lenger, sier du. Men det er vel slik man må begynne, når man ingenting vet? Det finnes bygdebok for Singsås. Jeg kan ikke hjelpe deg videre.Marit F, Refset fant jeg ikke i FT 1900.MVH Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Singsaas skulle ligge under Holtålen Prestegjeld i 1865, men hele tellingen for dette prestegjeld er gått tapt. På Refset i Holtålen 1801 (Singsås sogn) finner du (etter fornavn/farsnavn å dømme) slekta videre bakover. Men bygdeboka finnes altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis 'fast losjerende og skomaker' Hans Pedersen Refseth på Refsethaunet i 1900 er den du leter etter, kan jeg utvilsomt hjelpe! Hans P. Refseths besteforeldre (ref. FT1875 for Singsås) hører inn blant min bedre halvdels aner. Hvis Singsåsboka ikke har alt, tror jeg min svigerfar på 90 fremdeles husker det meste....Med det samme jeg er igang: Var Hans Pedersen Refseth og nevnte Marit F. Refseth gift?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Hei Kjell.Om de var gift,har ingen aning.Det var min sønn som bor i Soknedal som ba meg om hjelp.Kan du ikke sende meg det du har da.roapauls@online.no.Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Refseth

Tross navnelikhet er ikke dette min slekt, men jeg har funnet følgende i Singsåsboka:Hans Pedersen Refset (1874-1926) var sønn av Kirsti Johannesd. Refsetkjell (1852-1931), men Singsåsboka sier ingen ting om hvem som var far. Kirsti var datter av Johannes Larsen Refset (1829-1905)og Marit Nilsd. (Rød) (1823-1895) fra Kolbotn i Ålen. Du finner disse to på mine slektssider som er nevnt i et tidligere innlegg her.Hans Pedersen ble gift 1908 med Marit Jørgensd. Kuvåssæter fra Skaun (1878-1943), sannsynligvis den som du omtaler som Marit F. Refset. Hans var skomaker og holdt til på Heggset under Malum i Singsås.Barn:Jørgen (1909-1971), gift med Astrid Emilsd. Berg fra Strinda (1907-1966).John (1910-1918)Kirsti (1912-1914)Kristian f. 1914John (1921-1922)Martin f. 1917, gift med Synnøve Andersd. Troøyen, f. 1924.Ser dette ut til å kunne stemme?mvh Dagfinn R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Lars Chr. Hansen

Mer RefsetJeg har Siri Olsdatter Refset, f.18/? 1727 Strinden, gift med Anders Olsen Røstad den 16/6 1748 Lade kirke. 1. Deres datter Randi Andersdatter Røstad har jeg etterslekt på hvis av interesse. 2. Jeg mangler foreldre og annen data på både Siri og Anders HilsenLars Chr. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.