Gå til innhold
Arkivverket

[#33994] Korporal Peter Olsen på Røed i Røyken. Buskerud

Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

HeiSøker hjelp til og finne Korporal Peter (Petter) Olsen på Røed gård i Røyken. Vet han ble gift i 1766 med piken Marthe Berntsdatter på Gislerud i Røyken. De fikk 4 barn. Peter døde på Røed i 1786. Da er han oppgit som 49 år gammel. Altså er han født rundt 1737 men jeg har sett i kirkebøkene fra 1730 til 1745 og finner ham ikke så hvor kom han ifra?? Kan jeg finne noe om denne Peter Olsen i militær kilder men i vilken kilder?? Er det noen der ute som kan hjelpe meg? Alt av interesse.MVH. Jorunn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Det lille jeg fant var følgende på Family Search: Peter Olsen-født 1737 Rod,Røyken-Buskerud.Død 23.juli 1786. Ekteskap med Martha Berntzen 12.oktober 1766.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Familysearch er stappfull av slike misvisende opplysninger mhp. fødested. (Kan umulig være resultatet av noe seriøst sleksforskningsarbeid).Muligens kan du finne spor av hvor han kom fra ut ifra navn og bosted for barnas faddere.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Skal være enig at det er en del feiler i FS, men i dette tilfellet så er sannsynligheten stor for at det er rette opplysninger, det er for mange ting som stemmer til at det kan gjelde flere personer. Det beste er alltid å ta disse opplysningene med i videre søk, slik at de kan sjekkes. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.