Gå til innhold
Arkivverket

[#33998] Kornelius, Olsson Håland, Dale (Holmedal) f. ca 1705, S&F

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Han ble gift med Ane Sjursdtr Follevåg i Askvoll 2 juli, 1734.Jeg tror dette må være hans far da det er den eneste Ole jeg finner på Håland, Dale i FT 1701 på Fylkesarkivet: http://fylkesarkiv.no/Førenamn: Olle Etternamn: Pedersøn Alder: 44 Yrke: o Gard: Haaland Sokn: Dahle Sv. Prestegjeld: Holmedahls Er det noen som har bygdeböker fra distriktet og kan undersöke om dette er rett? Og eventuelt om det står mer om hans forfedre?mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Kornelius hadde i allefall en bror, med navn Peder som ble gift med Ingeborg Sjursdtr.f.1717 Follevåg søster til Ane Sjursdtr. Har desverre ikke noen opplysninger om foreldre til Kornelius og Peder, men Kornelius og Ane hadde disse barna: Ole f.1735, Anders f.1736, Arnold f.1738, Peder f.1740, Ole f.1743, Synneve f.1743, Sidsele f.1746, Ole f.1749, Agote f.1751 og Ingeborg f.1754. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill Johan Arthur, jeg hadde ikke de andre barna og visste heller ikke at bror og søster og ble gift med hverandre.Rart at de ikke kalte opp hennes far, men de kan ha hatt et barn vi ikke vet om.Mulig at Kornelius sin mor het Sidsele da.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da maa vel dödsaaret vaere feil. Jeg har en datter Brithe f. ca 1737 med foreldre Peder Olsson Haaland og Ingeborg Sjursdtr Follevaag.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.