Gå til innhold
Arkivverket

[#34014] Hvor finner jeg Johan Svendsen med familie i 1900-tellingen

Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Hei Berit. Nei, jeg har ikke det jeg heller. Jeg syns det er litt rart ar de fins i 1875-tellingen, men ingen andre steder. De skal ha fått datteren Johanna Olufine 12.7.1889 født i Gamvik. Jeg har søkt etter dem i ganske lang tid så håpet er at noen på forumet kunne hjelpe. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Dette var jo et unnvikende par som ikke lar seg finne hverken før eller etter FT1875. Nå fant jeg imidlertid vielsen deres i kirkebøker for Lebesby:Viet 27/10-1873 Johan Henrik Martin Svensen, fisker, tjenestedreng, Lille Torskefjord, f.1849 Berg i Senja og Oline Lavine Sørensdatter, tjenestepike, Lille Torskefjord, f.1852 i Gamvik Sogn. Merknad: Begge er norske.Opplysningen om at han er født i Berg (på yttersida av Senja) og ikke i Dyrøy (innersida av Senja) er jo en viktig opplysning i denne sammenheng, og jeg er ganske sikker på at det er han du finner her i FT1865:[url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1927&kenr=006&bnr=0059&lnr=00>LenkeJeg finner ikke flere spor etter han eller kona i kirkebøker for Lebesby, men det kan jo se ut som det er samme Johan som finnes igjen i Hammerfest i FT1900, da med kone Anna og tre barn:LenkeSøk i kirkebøker for Hammerfest viser med all tydelighet at dette er riktig Johan, og de viser også at han antagelig har vært gift to ganger i Hammerfest, først med Elisabeth Mikalsen, deretter med Anna Martine Larsen:LenkeElisabeths dødsfall: LenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Takk, takk, takk, Odd Villy. Ja, hvem var da mor til Johanna f. 12.7.1889? Elisabeth dør 2-3 måneder tidligere. Dette reiste noen spørsmål. Tar fortsatt i mot hjelp. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.