Gå til innhold
Arkivverket

[#34043] Wilhelm Rosenwold

Gjest Catherine Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Does anyone have information about Wilhelm Rosenwold born 1808 in Arendal, Norway.His parents wereWilhelm Olsen RosenwoldKaren Kirstine HovorsenI would like to know about his parents birthdates and parents and siblings. Also potential relations of today. My email is catherinejorgensen@yahoo.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exeKan denne være til hjelp?I 'Lillesands historie' har jeg tidligere funnet navnet Rosenvold. Er ikke sikker på om navnet ble skrevet med W - eller V.I forbindelse med egen slektsforsk fant jeg Rosenvold i Kristiansand, 1700 tallet.Jeg fant netopp kopi av Individual Record printet fra FamilySearch.(med egene notater.) Wilhelmine Elisabeth ' Williamsdatter Rosenvold',f.22 aug. 1821 i Stavern. Foreldre: William Rosenvold og Maren Dorthea Jensdtr.g.Søberg i Lillesand, K. Digitalarkivet, folket. 1865. En bra link til 'En Slektstråd i Kvadraturen', er desverre blitt borte.(Slektstråd i Kristiansand).Mvh. May Karin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet den tipsede linken, men fikk den ikke opp. Linken går til Skifteregister for larvik 1672 - 1812. Du kan prøve å finne den på Digitalarkivet. Det gjelder skifte etter en person Rosenvold med mange arvinger. Kan prøve igjen om det ikke virker. Ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilhelm Rosenwold went to Sønderborg in Denmarkbut we would like to know something about his parents and maybe siblings of his.Maya : I dont see the connection to our Rosenwold and Hovorsen in the above that you found.Where is Larvik situated ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello. I answerd i Norwegian because I was reading an search a few days ago from you, Tema 33962 on Brukarforum. Larvik is situated som miles Norw., north of Arendal. I will send you a mail somewath later. Mvh. May Karin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi May Karin !My email is catherinejorgensen@yahoo.dkYou are most welcome to email me if you know something about Rosenwold and/or Hovorsen from Arendal.Do you think they have relations to Larvik ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.