Gå til innhold
Arkivverket

[#34062] Knut og Ole Knutsen fra S. Odal

Gjest Ole P. Gamme
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole P. Gamme

I FT 1865 for S. Odal, garden Høiby i Opstad sokn finner jeg Knut Knutsen og Marie Hansdtr. med barna Marthea 10år, Hans 8 år, Knut 6 år, Karen 3 år og Ole 1 år. Vet noen om sønnene Knut og Ole utv. til Amerika? Se innlegg 34039. En Ole Knudsen, gift, fra S. Odal reiser alene fra Oslo 21.7.1893, 26 år. Maria Knutsen, 27 år reiser fra S. Odal 31.5.1895 med barna Ragna, 8 år, Martha, 6 år og Karsten 11 mnd. Også Indiana Knudsen 20 år reiser. Oles alder passer ikke helt. Kan noen bekrefte om dette er riktig familie, og ev. fødselsdata på de som reiser. Etterkommere i Sør Dakota ber om hjelp. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Karen Østvik

Vet ikke om dette er så mye hjelp. men jeg sitter med bygdboka for S-O b. VIII s. 704. Her står det at sønnen Ole f. 1865 dro til Amerika, søsteren Indiane f. 1875 dro også til Amerika. Det er ikke nevnt at Knut f. 1860 dro over, men det er heller ikke notert noe mer om ham.:o)Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme

Takk for dette, Karen. Jeg er nå sikker på at det er rette folka. Står det fødselsdatoer på Ole, Knud og Indiane i bygdeboka? Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf K. Lindstad

Bygdebok S-Odal, III, Ny serie s. 104-105)Knut Knutsen Høyby u. Oppstad giftet seg 2. gang 1873 med sitt søskenbarn Karen Rangdi Ottersdatter Nordby (1836 - 15.9.1901). Karen hadde fra før 2 barn med Ole Pedersen Ullern el. Spikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Hei. Jeg er direkte etterkommer etter Kunt Knutsen fra Høiby i Sør Odal Kan ikke du ta kontakt med meg på e-post Trondstrandhaug@tele2.noJeg har flere ganger prøvd å sjekke om min familie som utvandret til Amerika. Indiane. Ole og Knut uten å ha faått noe 'gjennomslag'Hilsen Trond Strandhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Ole P. Gamme

Hei. Mener du e-post adressen til Karen Østvik? Den har jeg ikke, men du finner telefonnummer ved å søke på Skedsmo. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.