Gå til innhold
Arkivverket

[#34065] Anna Caisa Jacobsdtr f 1835 i Rølanda - flyttet til Kviberg, Borge, Østfold

Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Jeg søker opplysninger om Anna Kaisa Jacobsdotter døpt 1835 i Rølanda, som flyttet fra Rønnelanda til Kviberg, Borge i Østfold i tiden 1872-75 år [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=If01001812&gardpostnr=19257&personpostnr=19257&merk=19257#ovre>LenkeHun fikk en sønn Johan Kristian 26.11.1875, som ble døpt i Borge Kirke 9.1.1876. Hun var da enke og fikk barnet utenom ekteskap med svensk arbeider - ungkar Karl Andreasen født ca 1836.Hun og sønnen bor her i 1900 tellingen for Borge LenkeSiden hun her benytter Johansen som etternavn, kan det tyde på at hun har vært gift med en som hadde dette etternavnet.Jeg har forsøkt å etterlyse henne under Anbytarforum, men uten resultat.På vegne av en bekjent prøver jeg å skaffe opplysninger (alle mulige) om Johan Kristian sine foreldre - Anne Caisa Jakobsdatr og Karl Andreasen.Hadde mora flere barn - ble Karl gift og fikk barn - og kjenner noen opphavet til foreldrene?Se også tema 31136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Karl Ottar Fjeld

Jeg har opplysninger om personen du søker samt en god del av hennes etterkommere. Ta gjerne kontakt med meg på kofpost@online.no. Jeg er en av forfatterene av Gårder og slekter i Borge og Torsnes. Karl Ottar Fjeld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hjelp av Karl Otto Fjeld og Anbytarforum har jeg nå fått fram opplysninger om Anna Cajsa Jacobsdotter:Hun ble ifølge kirkebok for Rølanda født 4.12. og døpt 6.12.1835. Foreldre Jacob Wacker (født 1802 i Lerdal) og Anna Britta Jonsdotter (født 1797 i Rølanda).Hun var først gift med Elias Eriksen (død 1874) og fikk med han 3 barn. De bodde bl.a. i Lerdal.I 1875 fikk hun sønnen Johan Kristian utenfor ekteskap med Karl Andersen (som jeg ikke kjenner opphavet til, men han var også svensk og ungkar).Hun ble 23.4.1876 gift med Anders Johannessen (død 1896) og fikk med han en sønn. De bodde på Haugen i Borge. Anna Cajsa døde i 1918 i Borge.Jeg takker alle for god hjelp med å løse denne 'nøtten'. Opplysningene var svært kjærkomne for min gode nabo som er etterkommer av Johan Kristian.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H.K. Hanssen

Er det noen som har flere opplysninger om denne Karl Andreasen som nevnes her i forbindelse med etterlysningen (og som er barnefar)? Kan han etterhvert ha fått flere barn i Norge? Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan muligens være denne Carl Magnus Andersen som er den jeg leter etter Lenke Han er født i Lerdal, og der bodde Anna Cajsa i sitt første ekteskap. Kanskje de var kjente?Er det noen som kjenner til skjebnen til denne innvandreren?Carl Magnus ble født 21.5.1838 i Fjälla, Östra i Lerdal, Ålvsborg. Foreldre Anders Fjäll og Katharina Andersdotter.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.