Gå til innhold
Arkivverket

[#34068] Søren Kristensen f 1747 fra Nord-Disen i Sør Odal

Gjest Karen Østvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Karen Østvik

Er interessert i opplysninger om Søren Kristensen f.1747 d.1824 på Linnerud u. Ellingsrud i Sør Odal. Han skal angivelig være fra Nord-Disen. Har noen mulighet til å slå opp i bygdeboka b.VI? Vil gjelne vite foreldrenes og søsknenes navn og f/d., evt. andre opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Jeg må nok skuffe deg. Søren K. var nok bare innom Nord-Disen, kanskje dreng eller liknende. Jeg finner ham bare under diverse personer på side 216 i bygdeboka bind 6. Jeg skal se om jeg kan finne noe mer om ham senere.Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Jeg har undersøkt litt mere. Det finnes 2 Søren Kristensen døpt i Odalen med en passende alder, den ene født på Saga (Fulusaga) i 1751, døde ugift på Fredrikstad u. Hærnes i 1777 (bind 4 s 412).Den andre f 1756 på Jelsnes (bind 4 s 182) finner jeg konfirmert i 1776 på Krakerud. Han er en sannsynlig kandidat, men det kan sikkert finnes flere. Alderen passer jo ganske bra, 46 år i 1801.Men Søren Kristensen behøver jo ikke være fra Odalen ! Jeg har også undersøkt døpte i Nes (ikke så langt fra Nord-Disen) uten å finne noen passende.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.