Gå til innhold
Arkivverket

[#34070] Idunsgt. 1, Oslo. 1900-1920, hvilke menighet tilhørte de?

Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

HeiJeg blar med stor glede i de scannede kirkebøkene her, og noe er lett å finne, annet ikke.Og da til mitt spørsmål: Jeg leter etter dåpen til 4 barn bosatt i Idunsgt.1 i perioden 1908-1920. Det barnet som er født i 1920 fant jeg under Jacobs Menighet, men de 3 som er født før finner jeg ikke. Tilhørte de en annen menighet? Hvor finner jeg en oversikt over det?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Folketellingen for 1905 i Oslo er vistnok meget informativ og den beror iallefall i Oslo Byarkiv. Du kjenner adressen og da er det muligheter. Det er pussig for min farfar og hans mor, søsken bodde på samme tid i Idunsgt. 3 b. Jeg tror Idunsgt. tidligere het bryggerigangen. Christiania Bryggeri lå rett nedenfor i Maridalsvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og takk for innspill.Ja det er ikke lett for en 'på landet' å bli helt klok på denne inndelingen i Oslo. Men det er vel bare å innse at fortsatt leting er det eneste alternativet.Uansett...takk !Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Skal jeg våge meg på et råd mht. til Kristiania, måtte det være alltid først å kontrollere Fødselstiftelsen når dåpen ikke finnes i 'riktig' menighet. (Jeg antar at dissentere ikke er tema her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Idunsgt. hører i dag til Trefoldighet. Men den menigheten finnes ikke i 'Skanna kyrkjebøker. ' Så vidt jeg kan forstå. Jeg ville også ha sjekket Domkirka. Men vet du at de bodde i Idunsgt. hele tida? Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.