Gå til innhold
Arkivverket

[#34071] Bakken, Ulstad og Kibsgaard på Røstnesvåg, Værøy

Gjest Birgit Eyser
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgit Eyser

Min tipp tipp Lars Jacobsen Bakken(f.1791) og Theodora Serina Ulstad(f.2.5.1796)var begge født i Trondheim. Fra ca 1822 til ca 1833 var de bosatt på Røstnesvaag, Sørøya på Værøy. Lars var der såvidt jeg vet handelsmand, gjestgiver og skipper. De fikk følgende barn på Værøy: Jalantin Bakken, Født: 17 aug 1823. Marine Maria Bakken, Født: 16 okt 1826. Hans Petter Bakken, Født: 18 mar 1829 og Edvard Fritjof Bakken, Født: 3 nov 1831.Theodoras søster Cise Martina Ulstad (f.17.5.1799) var gift på Værøy(9.7.1827) med Ole Kibsgaard(1761-ca.1835). De fikk sønnen Laurits Olesen Kibsgaard den 23.2.1828. Den 9.6.1835 fikk hun datteren Secilia Caroline Christensdatter med Christen Christophersen(f. 1814). De giftet seg den 5.7.1835.Hvis noen har opplysninger om noen av disse personene eller om Røstnesvåg blir jeg svært glad.Mvh Birgit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei!Vet ikke riktig hva du ønsker, men her er muligens Lars i 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11601.wc2&gardpostnr=1065&personpostnr=8046&merk=8046#ovre>Lenkeog 1865 i Bjugn LenkeTheodora med foreldre og søsken 1801 LenkeIflg. Fam.search fikk de en sønn August Martin f.21-9-1834 i Tr.heim. Det kan være han her LenkeJalantin i 1865 Lenkeog 1875 LenkeHans Petter i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgit Eyser

Jeg var kanskje ikke helt tydelig der nei, men takk for opplysningene. Bakken siden har jeg oversikt over etter de flyttet tilbake til Trondheim. Laurits Kibsgaard bosatte seg på Hitra. Hvor det ble av Cise Martina og datteren vet jeg ikke. Det jeg lurte mest på var om noen hadde opplysninger om selve Røstnesvåg og eventuelt om personene mens de var der, litt lokalhistorie. Var handelstedet viktig, var det mange 'drivere' osv.Mvh Birgit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Jeg er ikke helt klar over hvad du er ute etter.Jeg kan imidlertid nevne at jeg i 1943 var i Røstnesvågen i et tredagers bryllup.Det var datteren [redaktøren har fjernet navn]til væreier Benjaminsen som giftet seg med min tremenning [redaktøren har fjernet navn].Jeg var forlover.Vennligst Leiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.