Gå til innhold
Arkivverket

[#34074] Astrid Ovidia Johannesdtr. Nilsen - oppslag i Kirkeboka for Austrheim

Gjest Truls Songstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Truls Songstad

Jeg prøver igjen på å finne ut opphavet til Astrid Ovidia Johannesdtr. Nilsen. Hun skal være født 13.2.1910, men kan det ha vært i Austrheim (Synnevåg)siden hun er vokst opp der? Johan Nilsen og Karolina Nilsen fra Trondheim skal være foreldrene i følge bygdeboken, men er det noen som vet noe mer om dem? Astrid døde i 1985 i Gulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Astrid Ovidia vokste opp hos Halvor Olsen Risa og Martina Olsdatter Keilegavlen på Synnevåg, br. nr. 7. Hun skal være født i Oslo. Hun ble gift med Trygve Wergeland og fikk 5 barn. Du kan maile meg hvis du ønsker navn på barna. Så kan du kanskje ta direkte kontakt med en av dem.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Songstad

Jeg prøver igjen og håper noen i Bergen kan sjekke kirkeboken for Austrheim. Jeg har grunn til å tro at hun var døpt der en av følgende datoer: 21/5 1910 eller 1911 eller kanskje 27/8 1910 eller 1911. Mine kilder er litt uklare her. Jeg gjetter hjemmedøpt 21/5 1910 og stadfestet 27/8 1910. Jeg ber om å få vite hvem som står som foreldre og hvem som er fadre - og ellers det som måtte stå av nyttig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hun står oppført som født 13. februar 1910, hjemmedøpt 27. august 1910, og med stadfestelse i kirke 21. mai 1911. Hun var datter av andrestyrmann Johan Nilsen og Karolina Nilsen. Det står om foreldrene 'gifte i Kristiania?', og om moren født i Trondheim, '1883?'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.