Gå til innhold
Arkivverket

[#34075] S&F: Ivar Jørgensson Ytre Bø, d. Brosvik 1780


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ivar giftet seg i 1756 med Kristi Hansdtr Dingen (1734-1813. De bosatte seg i Brosvik og hadde ihvertfall to dötre Anna og Jörnille.Hvem var foreldra til Ivar? Jeg finner to kandiater i Gulen (FS): 1. f. 1718, foreldre Jörgen Kielbud(?)og Magdeli2. f. 1720, foreldre Jörgen Kringlen og Birthemvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

1. Ivar frå Kjellby, Gulen:Det står at han ”døydde truleg før 1749”. 2. Ivar frå Kringlen, Brekke:• Ivar sr, f. 1705: Bst. Indre Hope, han var g. II gg, men visstnok barnlaus.• Ivar jr., f. 1727: Bst. Lindås (Fjellang) der han vart g. og fekk ein son, Ivar i 1751.Så ingen av desse ser ut til å passe inn…********Ivar Jørgensson var g. II gg.Anna Frantsdotter Hagen (Solund) g. 6.11.1738 m. Ivar Jørgensson. Anna d. - sk. 1756.Ivar J. g. II 4.7.1756 m. Kristi. Ivar d. 1780.Kun døtrene Anne og Jørnille er nemnd i Gulen-boka.Kristi g. II 8.7.1781 m. Klaus Hermundsson (eller Hermansson) Nesje, f. 1751.Skifte etter Kristi i 1814, i 1821 etter Klaus. Born ikkje nemnd for dei.********I dagens Hyllestad finnes det Bø (både Ytre og Indre), men eg fann ikkje spor etter Ivar J. der heller (i alle fall ikkje i bygdeboka for Hyllestad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha i alle tilfeller for at du sjekket.Det ser ikke ut for at det blir mulig aa finne ut hvor han kom fra da.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har funnet nok en Iver Jörgenson fra Gulen: f. 29/1 - 1701. Faren het Jörgen Iversen. Siden den Iver jeg leter etter var gift 1. gang i 1738, kan han jo og være en kandidat.Mulig far: LenkeDersom noen vet hva som hendte med denne karen, hadde det vært fint.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

I Ættebok for Lavik s. 143 blir denne Ivar gift med Kari Lassesdtr. Espeland og får datteren Anna som i 1813 blir gift med Rasmus Anfinnson Foss. Ætteboka har ingen andre tidsangivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha. Nok en som er eliminert.Det blir visst ikke lett å finne ut hvor JÖrgen kom fra.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.