Gå til innhold
Arkivverket

[#34128] Herman Andersen Helt f. ca. 1617

Gjest John H. Aarønes
 Del

Recommended Posts

• 1 år senere...
Gjest Michael Moum

Kan presten Iver Olsen Helt være en dattersønn til presten Hr Svend Hansen på Bu og senere på Aukra? Det kan være grunnen av at Iver ble prest. Tidsmessig skulle jo det passe eller finnes det bedre kandidater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Ja, det kunne nok passe, men så var det å finne noko som evt. dokumenterer dette då!Eg har også sett at det er reist spørsmål om hr. Svend Hansen er bror av Aage Hansen Lyngvær. Men ingen kjelder gjev oss grunn nok til å anta noko slikt.Sjølv har eg lurt på om Hr. Peder Andersen til Bod og Agerø kan vere onkel til nemnte Aage Hansen og at det er slik Audun Aagesen har fått hand om eigedomar som Hr. Peders familie har ått. Men diverre eg finn ikkje noko som kan tilseie at det er slik. Den mest nærliggjande forklaringa er vel helst at Audun Aagesen til Reknes fekk dei gjennom å ekte eit barnebarn av hr. Peder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.