Gå til innhold
Arkivverket

[#34147] Schønningfamilien i Rødøy i 1900. Hvor ble de av ?

Gjest Tor Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Mathisen

Gerhard Martin Andreas Schønning var i 1900 'Tellefonist og Tellegrafist, Postaabner ' i Rødøy. Kona het Angelline Leonora Amundsdtr. De hadde to barn : Harald Bergitthon f. 18.03.1875 og Helfrid Ragna Natalie f. 28.08.1877. Begge bodde hos foreldra i 1900.Dette er de siste opplysninger vi har om denne familien, som en gjerne skulle vite mer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl Müller

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg frem i tid her. Men siden jeg har endel Schøning'er i databasen min,kunne det være interessant å vite hvem som var foreldre til Gerhard Marin Andreas. Kan du kanskje øse av din viten her, Tor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl Müller

Takk for opplysningen, Carsten. Vestraat.net har jeg vært inne på før, men var i farten ikke klar over at Schøning var omtalt der. Nå vet jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

1/7 1896 1896 Tjenestegjørende elev Brønø 1898* Telegrafreserve Nordlands krets 1901* Bestyrer (midlertidig) Selsøvik 1913 Konst. Bestyrer 4 Tonnes 1/3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

Til TMS: Skjønar ikkje kva som skjer med mitt 'klipp og lim'. Men Gerhard Martin Andreas Schøning (Schjøning) var fødd 1841 og døydde 27/7-1916. Han tok fisketelegrafisteksamen i Bodø 21/12-1870. Dette var ei kortare utdanning enn vanleg telegrafistutdanning, mynta særleg for betjeninga under sesongfiskeria. Han hadde ei omfattande karriere ymse plassar i Nordland før han i 1913 vart konstituert som bestyrar på Tonnes. Send ein e-post til harunkrullalfaonline.no skal du få karrieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.