Gå til innhold
Arkivverket

[#34153] Nesna Meløy, Norum

Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

HeiThomas Olai Davidsen f. 2/7 1838 på Strømadal fikk en datter medEllen Johansdtr f. ca 1828 i Nesna hun dør 14/5-1864 skifte på samme gård 1865 og da er datteren 7 år.datteren Anne Johanne Nikoline Thomasdtr var gift med Johan Ulrik Peder Christiansen, nevnt i inlegg 34120Thomas Davidsen er av slektene Norum, Weilant og Storch og Aagaard men hvet noen om Ellens foreldre? Er hun av Zahl-slekten i Nesna siden hennes datters barn har både Zahl og Tønder som mellomnavn?`Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heii denne lenken er iværtfall en feil, de var ikke gift, noe som og kommer fram av skiftet der hun omtales som ugift pike. Datteren ble fostret opp hos foreldrene til Thomas.harsjekket Nesnaskiftesamlingen til S. Edvardsen. Fant der en Ellen Marie Johnsdtr født ca 1830 (var 18 i 1848) se nr. 2256 i 1846-1880 delen og er nr 2288 i 1811 - 1845 delen Begge i ØstvikForeldre der er John Pedersen død 1838, og Anne J. Pettersdtr Om det er rette Ellen vet jeg ikke siden hun ikke er nevnt mer i Nesnaskifter og hun ikke var gift i Rødøy. Til og med de som begravde henne glemte å si fra til presten så jordpåkastelsen skjedde ett år etter begravelsen.se på denne linken under dødehttp://www.lineset.net/slekt/no/Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Stainar.Jeg har en Elen Johansdatter, f. i Kila, Rødøy i 1819. Hun har en datter med Thomas Olai Davidsen. Datteren heter Anne Johanne Nicoline Thomasdatter, f. 1858. Anne Johanne ble den 21.11.1858 gift med Johan Ulrik Kristiansen fra Kilvik i Meløy. De hadde 6 barn.Er det disse du mener?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiJa det er det nok, trolig er opplysningen om at hun er fra Nesna en feil som har sneket seg inn. Hun døde 14 mai 1864 på Kila. Vet du hva hennes foreldre het?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Steinar.Ja jeg er nå 100 % sikker på at det er den rette. Jeg finner at Anna Johanna Nicoline, f. 17.9.1858 som såkalt Uekte datter til Tomas Davidsen og Elen Johansdatter. Anna blir komfirmert i Rødøy 7.6.1874, gifter seg 21.11. 1880 i Rødøy. De bor i Kvalvik, Kila.Jeg skal se om jeg finner noe mer. Anna hadde i alle fall 6 barn og den eldste heter Anna Johanna Tønder Johansdatter og er f. 21.1.1885 i Kvalvik, Rødøy.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidet hadde vært interesant, siden hun hadde et oldebarn som var gift med min fars eldste søsterse innlewgg 34120 der er ekteskapet nevntHan hadde ikke noe kjenskap til sine røtter/aner det har heller ikke slekten etter han. Har du noe slektsforhold til Henne?steiols5 @ start.no så kan du maile privatSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.