Gå til innhold
Arkivverket

[#34172] Johanne Kristine fra Meråker

Gjest A.E. Ferner
 Del

Recommended Posts

Gjest A.E. Ferner

Hun var født 25.09.1878 i Meråker, g. 1. gang (før 1900) med Laurits Peder Elias Hansen Viknes f. 07.04.1878 på Hitra, og 2. gang ca. 1917 med Harald Olaf Hansen f. 31. 12. 1882 i Trondheim. Kan noen hjelpe meg med foreldrene hennes? Mvh Anne Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

De ble altså gift før 3.des. 1900. Om du kan finne ekteskapet med Laurits vil du vel også få alle nødvendige opplysninger om Johanne. Jeg har sjekket 1899 og 1900 Domkrk. og ikke funnet noe. De bodde jo i Munkegaden 21 i 1900 og det tilhørte Domkrk. iflg. denne lista http://home.no.net/jaslekt/Kirkesogn.htmOm de fikk barn så vil vel også hennes pikenavn stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Olsen

Skulle gjerne hjulpet deg angående Meråker, men det er lite å gripe fatt i. De bor jo iflg FT1900 i Trondheim Lenke og han er født på Fillan. Finnes noe hjelp deromkring? Bygdebøker?Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette er det eneste barnet jeg har funnet til midt i 1907. Mulig jeg har slurva litt fra 1900-1902. Se pike nr. 44 Lenke Som du ser så ser det ut som om Johanne het Hansen hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Prøver en gang til og går det ikke så fikk de en datter i 1903 Tr.h. Domkrk. 1891-1911, s.130 og nr. 44 (Scannede kirkebøker) LenkeDet blir feil på lenke pga. stor belastning står det. På denne tide av døgnet ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A.E. Ferner

Jeg har ikke tilgang til disse kirkebøkene, heller ikke fikk jeg opp lenken til de scannede. Men - Johanne fikk en datter med Laurits, Helga Gunelie f. 27.02.1903, og med Harald fikk hun tre barn: Jenny Haldis f. 19.09.1916, Ingrid, f. 22. 12.1918 og Henry, f. 05.12.1920. Det finnes vel kirkebok for Meråker - fødte? Og evt. konfirmerte? Kanskje noen kan gjøre oppslag for meg der? Mvh Anne Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lenka til skannede kirkebøker virker ikke, men jeg oppga nok opplysninger slik at du selv kunne finne det. Om du ser helt øverst på siden så står det: Skanna kykjebøker. Bruk den så vil du finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Kjell Håkestad

Hei !Det er bare født en Johanne Kristine i Meråker 1878, hun er født 23. nov. og døpt 23.des. 1878.Far jernbanearb. Hans Ulriksen f. 1849, og mor Inger Johansd. f. 1851.Her er familien 1875. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f71744&gardpostnr=246&personpostnr=1695&merk=1695#ovre>LenkeInger 1865 ? LenkeHans 1865 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AE Ferner

Tusen takk til alle som har bidratt til å hjelpe meg videre. Dette er nok den riktige Johanne Kristine, Kjell! Anne Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.