Gå til innhold
Arkivverket

[#34179] Maria Castensdtr. Volgvartz f ca 1682 Tr.heim?/Herøy på Helgeland

Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg holder jo på med slektsforskning for en tremenning, og har nå kommet til Maria Castensdater Volgvartz. Jeg har sett noe om hennes foreldre i Øystein Røtvoll Angells bok om Petter Dass med aner og etterkommere, men har rotet vekk disse papirene. Han hadde jo uansett bare foreldrene, og jeg skulle jo gjerne vite noe mer. Hun var iallefall gift med Jacob Benjaminsen Dass den 08.03.1705, og de hadde disse barna:1)Benjamin Jacobsen Dass født 15.08.1706 i Herøy, og død 15.05.1775 i København2)Petter Jacobsen Dass som var født i 1707 og døde i 1770. Han var gift med Adelus Christensdatter Mikkelborg, som var datter av Christen Hansen og Eva Christensdatter Mikkelborg.3)Kirsten Jacobsdatter Dass som sannsynligvis ble født mellom 1708 og 1714, siden hun ikke er å finne som døpt i kirkeboka 1714-1730. Hun var fadder på sin lillesøster i 1725.4)Judith Jacobsdatter som ble døpt Dom Esto(Esto Mihi?) som var 03.03.1715.5)Lorents Jacobsen døpt Dom. 10.p.trinit(13.08)1719.6)Casten Jacobsen døpt Dom 25.p.trinit(22.11)17227)Maria Jacobsdatter døpt fest om sanct(01.11). I en annen debatt på Digitalarkivet har noen skrevet at en av fadderne var Kirsten Jacobsdatter Skar.Det skal være 8 barn i denne familien, men jeg har funnet bare 7. Nå håper jeg at noen vet aner på Maria Castensdatter Volgvartz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria Castensdtr Volqvartz. Hun har 2 søsken : Judith født 1676, Marcus født 1678 Far til alle : Casten Volqvartz, han var gift 2 ganger Mor til judith og marcus er Kirste marcusdtr Angell Mor til Maria er ikke oppgitt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for disse svarene, og nå har jeg fått noe å studere på videre. Har tatt utskrift av 12 sider fra linken på Simon Ellefsens hjemmeside i 1. omgang. Har jo vært der inne flere ganger og sett etter egne aner, men tenkte ikke på denne kilden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.