Gå til innhold
Arkivverket

[#34181] Fredrikshald, oppslag i kirkebok

Gjest Johan Fredrik Bockelie
 Del

Recommended Posts

Kan noen hjelpe med et oppslag i kirkeboken for Fredrikshald under gifte. Jeg søker giftemål for Johanne Andersdatter (f.1801) og Magnus Hansen (f.ca, 1797). De giftet seg i Fredrikshald 1827 eller 1828, og fikk sitt første barn, Anders Magnussen i 1828. Jeg er interessert i å vite forelderens navn. Antar for Magnus at det var Hans Berg og Marte Marie Andersdatter, og for Johanne er jeg veldig usikker (har en liste over 16 mulige kandidater!). Johanne og Magus hadde 6 barn. Under FT 1865 bodde Johanne som enke i Festningsgaden gnr.209, sammen med den ene datteren, Andrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiJeg vet ikke om dette er samme Johanne, men har reg. en født i 1800 (muligens 1801):Fredrikstad kirkebok, 1801?? (1800? se konf), Den 14de (Novemb 1801?, må være 1800) blev døbt Anders Pedersen i Casserer Rossings Plass og hustru Dorothea Anders Datters Pige barn som blev kaldet Johane. Faddernes Navn: Halvor Christensen, Børger Johanessen, Jens Hanssen, Johane Stilands?? Datter, Inger Lars Datter, Marthe Thors Dat.Hun konfirmeres her: Fredrikstad kirkebok, 1817, Konf. Aar 1817 den 1 ??? i Friderichstad kirke, nr 9: Johanne Andersd. hos forældrene?+ paa Øren. For: Anders Pedersen?? Arbeidsmand, hustru Dorthea Andersdatter. Døbt 1800 den 14 Novb i F.stad kirke. Kundskab maadelig, Opførsel god. De naturlige kopper??Jeg har dessverre ikke flere opplysninger om Johannes videre skjebne. Dersom det er samme person, kan du finne noe mer her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eigil, takk for innspillet. Det er vanskelig å si om det er samme person som jeg leter etter. Som nvent finnes det ganske mange som heter Johanne Andersdatter, men dette er iallefall en av mulighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.