Gå til innhold
Arkivverket

[#34184] Krokstadfossen?


Gjest Gitte J.Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivind Larsen

Hei Gitte.Krogstadfossen ligger helt nord i Eidsberg kommune, langs RV. 123 mellom Ramstad og Havnås. Det ligger en del boliger der, og det har vært en del virksomhet/industri i forbindelse med fossen.mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J.Martinsen

Hei Øivind.Tusen takk for hjelpen. Er denne fossen synlig fra veien, og ligger den i nærheten av Aasengen Mølle/gård?Mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Larsen

Hei.Aasengen ligger like ved Krogstadfossen, men i Trøgstad kommune. Det er vel snakk om ca. 500 m i luftlinje. I hvilken grad det er muli å se fra Aasengen og bort til fossen, vet jeg ikke. Fossen ligger like ved veien, med innkjøring litt lenger nord. Det er så lenge siden jeg har vært på de kanter at jeg ikke er sikker på om den ses fra veien, men den skulle ihvertfall ikke være vanskelig å finne. Det går bilvei dit. Så vidt jeg vet, ligger Aasengen mølle bare litt lenger med i samme vassdraget som Krogstadfossen.mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.