Gå til innhold
Arkivverket

[#34188] Hvor ble det av Thor Pedersen, f. i Gulen i 1857, gift med Jakobine Olsdtr.?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg håper at noen kan hjelpe meg med å finne Thor Pedersen, f. 1857 i Gulen, gift i 1879 med Jakobine Olsdatter, f. 1854 i Gulen.Som ugift finner jeg han i Bergen i FT 1875, men siden er det ikke mulig for meg å finne han. Iflg. Bygdebøkene for Gulen, Bind 2, side 489 skulle han bodd i Bremanger. Men nå har jeg søkt på det som for meg er mulig, men finner han ikke. Er det noen av de mange gode hjelperne som kan tenke seg å hjelpe meg med å spore han opp?Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig, hjertelig Tusen takk for hjelpen, Elin H. Skibenes!Det var utrolig hurtig å få svar. Jeg tenkte aldri på Oslo eller giftermål i Bergen når de skulle bo i Bremanger. Flott jobbet!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Dette vet du kanskje fra før,men i boka Norges Håndverkere II 1938 s.802 står følgende: Neverdahl,Ansgar M.F.,faktor,Horten,f.5.juli 1879 i Eivindvik. Foreldre:Thor Neverdahl og Jacobine. Utl.typograf,sv.pr.1914,håndv.brev,arbeidet i flere Oslo-trukkerier,nu faktor i 'Gjengangeren'. Medl.av N.C.f.B. Tidl.formann i fabrikktilsynet en årrekke,medl.av bustyret en periode. Gift 25.nov. 1900 med Agnes Henriksen. Foreldre Johan Henriksen og Marie. 4 sønner og 1 datter.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Carsten Schanche!Hjertelig takk skal du ha for svært interessange opplysninger!Nei dette visste jeg ikke og det hadde ikke min kone heller peiling på. Det er nemlig hennes slekt og fra samme område som hun kommer fra. Jeg merker meg at sønnen er f. før de giftet seg. Dette hadde nok ikke Ivar Kleiva - som har skrevet Bygdebøkene for Gulen - heller peiling på.'Gjengangeren' hva slags blad er det? Jeg finner kanskje noe om det på nettet.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei igjen, Gisle.Tkk for innspill.Når jeg nevnte det med 'uekte' så var det utfra at de giftet seg 18.1.1879 i Bergen og Ansgar var født i juli 1879, altså 6 måneder etter giftermålet. Men Ansgar var ekte nok han.Jeg hadde forresten kontakt med en dame i går som var gift med en av etterkommerne til Ansgar. En utrolig hyggelig dame å prate med.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.