Gå til innhold
Arkivverket

[#34190] Soldaterpapirer findes sådanne, og hvis der gør hvor finder man dem henne?

Gjest Bente Dyrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Dyrstad

Hej i NorgeJeg efterlyser en Niels Jonsen som var soldat i 1801. Han boede hos søsteren og svogeren i Hitten, trondhjem var 20 år gammel. Faderen Jon Nielsen boede der også han var enkemand.Niels flytter til Danmark hvor han ved vielsen i 1814 står som korporal.Jeg håbede at ved at finde soldaterpapirer kunne give mig Niels fødedato, da jeg ikke kan finde hans dataer nogen steder.håber en kan hjælpe,venlig hilsen---Bente Dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det finnes militære ruller, men det er variabelt hva som er bevart fra de enkelte distriktene. I den grad det finnes noen ca. 1801 (jeg tror helst de finnes fra 1790-årene samt rundt 1808/09), befinner de seg enten i Riksarkivet og/eller i Statsarkivet i Trondheim.Du vil neppe finne hele fødselsdatoen, men i hvert fall fødselsåret. Soldatlegdet behøver ikke å være det stedet der han bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Ser ut for meg som dette er dåpen til nevte Nils (hentet fra avskrift av døpte, kirkebøker for Leksvik 1779-1816):02.09.1780 Leksvik (26) John Nilsen Kruken og Marit Nilsdtr, Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.