Gå til innhold
Arkivverket

[#34198] Oplysninger om Simon Olsen Ronning

Gjest Vibeke Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vibeke Jørgensen

Hej, jeg søger oplysninger om min norske forfader Simon Olsen Ronning som er født omkring 1773 i noget der hedder Gusdal Præstegård i Agerhus? Han flyttede til Kerte på Fyn i Danmark og blev skomager. Han giftede sig d. 19/1 1811 med pigen Maren Hansdatter. Han døde d. 17/12 1838. Jeg er kørt lidt fast her og vil utrolig gerne komme videre. Jeg har prøvet at søge overalt på internettet men uden held, er der nogen der kan hjælpe?Venlig hilsenVibeke Jørgensen, Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Jørgensen

Hej, jeg fik ikke lige forklaret hvad jeg helt konkret leder efter. Det er forfædre til Simon Olsen Ronning. Håber nogen kan hjælpe.Tak, mvhVibeke Jørgensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Gusdal = Gausdal i Oppland fylke.Ronningen kan være Rødningen gård i 1801. Eller Rønningen kan være en plass under prestegården i 1733. Mere kan jeg desverre ikke hjelpe med da det ikke ser ut som om det ligger noen kirkebøker ute på nettet.FS, IGI har 2 stk. Simon Olsen dpt. 29/9 1733 Østre Gausdal, far Ole Amundsen. Simon Olsen dpt. 15/8 1734 Østre Gausdal, far Ole Torgersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS IGI En Ole Torgersen ble gift i Østre Gausdal 1/7 1725 med Synof Olsdatter. Men om det er han som er nevnt i forrige innlegg er ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Jørgensen

Tak for hjælpen. Det hjalp meget at få at vide hvor Præstegården ligger. Problemet er bare, at Simon Olsen er født i ca. 1773, og ikke i 1733 eller 34. Jeg må prøve mig frem igen. Endnu en gang tak for din hjælp.MvhVibeke Jørgensen, Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Beklager Vibeke, jeg har blingset noe veldig på årstallet.FS: Simon dpt. 20/10 1771 Houm, Ø.Gausdal, Ole Erlandsen og Ane Pedersdt. Mulig Simon døde i 1773.Simen dpt. 1/1 1774 Ø.Gausdal, Ole Simensen---Simen dpt. 6/11 1774 Ø. Gausdal, Ole Christensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Vibeke Jørgensen

Hej igen Berit, Beklager jeg først svarer nu. Mange tak for dine svar. Det er nu stadig utrolig svært at finde Simon, da der jo er flere muligheder. Jeg ved ikke så meget om det, men er det sådan at Gausdal Præstegård ligger i Østre Gausdal eller er der flere?Mvh Vibeke Jørgensen, Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.